حسینی کوهساری گفت:اربعین بزرگترین تجمع و پیاد‌ه‌روی تاریخ بشریت و محل ظهور عشق و شوق است و یقینا این حرکت و جریان جز با هدایت الهی و اهل‌بیت‌(ع) مدیریت نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی‌کوهساری،مدیر مرکز ارتباطات و بین‎الملل حوزه‎های علمیه ،یکشنبه شب در همایش حوزه، اربعین و جاذبه‌های حسینی که با حضور آیت‌الله اعرافی در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حاکمیت مقتدرانه اسلام هستیم گفت: دوره گوشه‌نشینی در دین تمام شده است و اکنون با پیروزی انقلاب اسلامی در عصری قرار داریم که دین دارای نقش فعال و سازنده است و در آینده نیز این نقش بیشتر می‌شود.

وی افزود: در دهه‌های گذشته دو نظام معرفتی که بنیان‌گذار نظام سلطه شرق و غرب بودند در این مسئله که دین، تحول‌زا و انقلاب‌زا نیست و کاربردی در مدیریت زندگی ندارد اشتراک داشتند اما در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‎الملل حوزه‎های علمیه با تاکید بر اینکه دین دارای حاکمیت سیاسی است اظهار کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و جانفشانی شهدای انقلاب ثابت کرد که دین می‌تواند فراتر از عرصه‌های فردی تاثیر‌گذار باشد.

وی با بیان اینکه منظور از دین قرائت اسلام ناب است ادامه داد: در حال حاضر برخلاف گذشته، دین به عنوان یک عنصر فعال در عرصه‌ داخلی و بین‌المللی شناخته شده است و جایگاه ویژه‌ای دارد.

حسینی کوهساری با بیان اینکه دشمنان نقش دین در جامعه را باور نداشتند یادآورشد: در ابتدا دشمنان، نقش دین در جامعه را باور نداشتند اما زمانی که دین در عراق و لبنان نیز نقش‌ آفرین شد، به تاثیر و نقش دین در جامعه پی‌ بردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسیر تاریخ در حال تغییر است و ما در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستیم افزود: آنچه که اکنون در تاریخ در حال تغییر و دگرگونی است، نقش آفرینی تمدن است و اگر همه مردم و مسؤولان به خوبی به وظایف خود عمل کنند، این تغییر و تحول می‌تواند منجر به ظهور تمدن نوین اسلامی شود.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‎الملل حوزه‎های علمیه با بیان اینکه اربعین یک ودیعه الهی است تصریح کرد: اربعین حسینی ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و بسیاری از نخستین ها را در تاریخ به خود اختصاص داده است؛ اربعین بزرگترین تجمع و پیاد‌ه‌روی تاریخ بشریت و محل ظهور عشق و شوق است و یقینا این حرکت و جریان جز با هدایت الهی و اهل‌بیت‌(ع) مدیریت نمی‌شود.

وی گفت: باز تبیین و باز تعریف نگاه ما به پیاده‌روی اربعین بسیار با اهمیت است چرا که می‌توان اربعین را از جمع زائران امام حسین(ع) به محبان تمدن‌ساز ارتقاء داد البته برای رسیدن به این هدف باید محورهای تمدن‌ساز اسلام را تبیین و تعریف کنیم.

حسینی کوهساری با تاکید بر توجه به وحدت و یکپارچگی در پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: دست‎های بسیار زیادی در کار است تا وحدت از بین برود و اختلافات را بزرگ جلوه دهند؛ دوری و پرهیز از اختلافات و مسائل تفرقه‌ انگیز از وظایف طلاب و روحانیون است.

مدیر مرکز ارتباطات و بین‎الملل حوزه‎های علمیه کشور با تاکید بر احترام به مرجعیت عراق عنوان کرد: بهره گیری از فرصت فضای مجازی به منظور انتشار عظمت اربعین در جهان و نشان دادن چهره واقعی اسلام از جمله وظایف طلاب است؛ همچنین طلاب باید اقدامات موثری در زمینه رفع ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه استکبار قصد تشکیل یک اسرائیل دیگر را در منطقه داشت گفت: تکریم حشدالشعی و تبریک به ملت و مرجعیت عراق و همچنین تبریک پیروزی در کردستان نیز از دیگر مسائلی است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

بهره گیری از فرصت فضای مجازی به منظور انتشار عظمت اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار