نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: جنگ رسانه‌ای از برجسته‌ترین مؤلفه‌های جنگ نرم و مدرن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نخستین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی و وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت در دوران معاصر به شمار می‌آیند و جنگ رسانه‌ای، از برجسته‌ترین مؤلفه‌های جنگ نرم و جنگ‌های مدرن در جهان کنونی است.

وی با بیان اینکه در دریای گسترده سایبر، هر اطلاعات و داده‌ای را می‌توان یافت، اما آنچه برخی را برجسته و برخی را بی اهمیت جلوه می‌دهد، نحوه انتشار و هدف تولیدکنندگان آن است افزود: به همین دلیل آموزش نحوه تعامل، پذیرش و استفاده از پیام‌ها و محتوا‌های ارائه شده در فضای رسانه‌ای و مجازی، امری ضروری محسوب می‌شود.

نکونام، فراگیری و تقویت آموخته‌ها و سواد دینی را راهکار مقابله با اندیشه‌های پلید استکبار جهانی در جنگ رسانه‌ای دانست و ادامه داد: ترویج عقاید و اندیشه‌های اسلامی، آموزه‌های قرآنی و احکام دینی و توجه به هشدار‌های قرآنی، بهترین روش مبارزه روانی با دشمنان می‌باشد.

گفتنی است: نخستین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی استان چهارمحال و بختیاری با حضور  ۱۶۰ شرکت کننده به مدت دو روز در شهرکرد برگزار شد.

در این دوره آموزشی، اصول و مبانی سواد رسانه‌ای، سواد فضای مجازی، رژیم مصرف و تفکر انتقادی، اصول و فنون سخنوری، تکنیک‌های اقناعی، امنیت کاربری، سواد بازی‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی ارائه گردید.

انتهای پیام/ز

رسانه‌ها وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار