عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه توقف فعالیت کمپ‌های غیرمجاز با مشارکت سیستم قضایی امکان‌پذیر است، گفت: حوادث و اتفاقات بسیاری در کمپ‌های غیرمجاز رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، درخصوص ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز از سوی بهزیستی، گفت: براساس قانون ارایه مجوز برای فعالیت کمپ‌ها و نظارت برعملکرد این مراکز برعهده سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت قرار دارد، اما تاکنون بهزیستی بیشتر از وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم را برای ساماندهی کمپ‌ها انجام داده است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه کمپ‌های غیرمجاز برای اخذ مجوز به سازمان مربوطه مراجعه نکرده و اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند، بنابراین یکی از نگرانی‌های حال حاضر درجامعه فعالیت کمپ‌های غیرمجازی است که درآن‌ها اتفاقات و حوادثی نگران کننده رخ می‌دهد؛ بنابراین درگام اول باید شرایط را برای دریافت مجوز برای این گروه از کمپ‌ها فراهم کرد.

وی با تاکید براینکه طی سنوات گذشته بهزیستی تلاش‌های بسیاری برای ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد داشته است، تصریح کرد: به طورحتم تعدادی از کمپ‌های ترک اعتیاد به دلیل عدم رعایت ضوابط وقوانین لازم شرایط دریافت مجوز را ندارند، بنابراین برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها باید مقام قضایی وارد عمل شود؛ زیرا بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند فعالیت برخی کمپ‌ها را متوقف کند.

هاشمی با اشاره به اینکه بهزیستی باید با مساعدت دستگاه‌های دیگر فعالیت کمپ‌ها را ساماندهی کند، گفت: همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی حوزه اعتیاد باید دراین خصوص پاسخگو باشد، با توجه به اینکه روند ابتلا به اعتیاد در طی سالیان گذشته افزایش پیدا کرده است، فعالیت کمپ‌ها و مراکز کمک کننده به ترک اعتیاد در کشور ضروری بوده و جمع آوری مطلق کمپ‌ها اقدام درستی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه ساماندهی کمپ‌ها به معنی تعطیلی این مراکز نیست، افزود: تنها باید کمپ‌هایی که به هیچ عنوان حاضر به همکاری در اخذ مجوز نیستند را تعطیل کرد، ضمن اینکه هرنهادی که مجوز فعالیت را می‌دهد، باید به عملکرد کمپ‌ها نیز نظارت کند؛ اما نظارت به معنای کامل و عالیه باید توسعه پیدا کرده و تقویت شود.

انتهای پیام/م

 

کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز باید ساماندهی شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.