جشن شکرانه برداشت برنج در روستای سیدنور از توابع بخش چغامیش دزفول برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول در جشن شکرانه برداشت برنج اظهار کرد: بخش عمده اقتصاد و اشتغال شهرستان دزفول در بخش کشاورزی است که یک ویژگی ممتاز در سطح کشور است .

وی با اشاره به تولید حدود 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول و ترانزیت بیش از 6 میلیون تن محصول شمال خوزستان در دزفول بیان داشت: خام فروشی یکی از مشکلات منطقه است که صرفه اقتصادی ندارد.

زارعی تصریح کرد: برخی تصور می کنند کشت برنج در دزفول با مصرف آب زیادی همراه است، در حالیکه کشت برنج در این شهرستان به روش خشکه کاری انجام می شود که علاوه بر کاهش مصرف آب به یک سوم، بهره وری فراوانی هم دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اذعان داشت: به کمک محققان مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد کشت برنج با روش خشکه کاری از سال 87 به صورت تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی آغاز شده و درحل حاضر 100 درصد برنج به روش خشکه کاری کشت می شود که هم کم هزینه و هم محصول با کیفیتی است.

این مقام مسئول برنج دزفول را جزء سالم ترین برنج های کشور دانست و افزود: برنج تولید دزفول با حداقل سم و کود تولید می شود.

احمد زارعی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در فرآوری، بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی دزفول کمبود زیادی وجود دارد، لذا باید زنجیره تولید شکل گرفته تا تولید پایداری در منطقه محقق شود.

وی بخش چغامیش دزفول را مهد تولید دانه های روغنی به ویژه کنجد و کلزا دانست و گفت: با توجه به اینکه کشور وارد کننده روغن است با خرید تضمینی دانه های روغنی از کشاورزان حمایت می کند.

انتهای پیام/گ 

برگزاری جشن شکرانه برنج در دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.