مسابقات ملی قرآن کریم ویژه خواهران ورزشکار، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان با معرفی ۳۶ برگزیده در شیراز به پایان رسید.

اختتامیه مسابقات ملی قرآن کریم ویژه ورزشکاران خواهر در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضایی دبیر برگزاری این دوره از مسابقات گفت: در بخش خواهران مسابقات ملی قرآن کریم ۲۸۵ نفر از بانوان ورزشکار، کارکنان و نونهالان وزارت ورزش و جوانان از سراسر کشور حضور داشتند.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰۰ نفر در این دوره حضور دارند، افزود: این ورزشکاران در مدت دو روز در بخش‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء و ۱۰ جزء با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رضایی بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ترغیب جوانان و کارکنان اداره ورزش و جوانان با مفاهیم و معارف قرآنی است.

مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان گفت: مسابقات بخش برادران از فردا با حضور ۳۱۵ شرکت از سراسر کشور برگزار می‌شود.

خاکی ادامه داد: برای اولین بار امسال دو بخش نونهالان و بین الملل به این مسابقات اضافه شده است که در بخش نونهالان شرکت کنندگان زیر ۱۵ سال در بخش‌های تحقیق و حفظ یک جزء با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بخش بین الملل هم ۳۰ حافظ و قاری تلاوت کننده برتر بین المللی از ۱۰ کشور اسلامی در محفلی قرآنی گرد هم می آیند.

مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان گفت: شرکت کننده‌های بین المللی از کشور‌های ترکیه، آلمان، مالزی، سومالی، آذربایجان، تاجیکستان، لبنان، عراق و افغانستان هستند.

وی افزود: پارسال ۲۲ هزار نفر از سراسرکشور در این رقابت‌ها شرکت کردند و امسال با افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت کنندگان به ۲۶ هزار نفر رسیده است.

خاکی بیان کرد: مراسم اختتامیه مسابقات برادران، ۹ آبان با حضور الشاد اسکندروف رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی و مفتی اعظم کشور ترکیه برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره ورزش و جوانان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ر

مسابقات ملی قرآن کریم در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.