مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت : پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات برای پیشگیری از هجمه‌های دشمنان و کاهش خسارت‌های ناشی از حمله دشمن به کشور است.


وی با بیان اینکه اصول پدافند غیرعامل زمینه‌ساز افزایش قدرت دفاعی کشور می‌شود اذعان کرد: امنیت و اقتدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان این مرزوبوم را به وحشت می‌اندازد.


مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان اشاره به اینکه آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ‌سازی اصول پدافند غیرعامل به‌عنوان یک فرهنگ عمومی از رویکردهای مهم این نهاد است گفت : همکاری و تعامل مردم و دستگاه‌های اجرایی برای اجرا برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این نهاد در دستور کار قرار دارد.


وی از اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: دشمن در بخش‌های مختلفی اعم از سایبری، زیست‌محیطی و سایر زیرساخت‌های عمرانی و دفاعی کشور درصدد نفوذ و تخریب است و پدافند غیرعامل مهم‌ترین عامل بازدارنده نفوذ دشمن به این بخش‌ها است.


300 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان طرح‌ریزی‌شده است


کارخایی با اشاره به اینکه 300 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان طرح‌ریزی‌شده است بیان کرد: این برنامه‌ها باهدف آموزش و ترویج اصول پدافندی در امور روزمره زندگی اجرا می‌شود.


وی بابیان اینکه اجرای مانورهای پدافندی از شاخص‌ترین برنامه‌های اداره کل پدافند غیرعامل استان سمنان در هفته پدافند غیرعامل است افزود: این مانورها در حوزه‌های مختلفی اعم از فضای مجازی، شبکه برق، بهداشت و درمان، شرایط بحرانی و غیره برگزار می‌شود.


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان جذب دانش‌آموزان به‌عنوان همیار دانش‌آموز در فرهنگ‌سازی اصول پدافندی در جامعه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: در این هفته برخی از پروژه‌های پدافندی استان سمنان با حضور معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.