نماینده محلات گفت:در گزارش وزارت خارجه حداقل 18 مورد نقض برجام اعلام شده است.

سلیمی: وزارت خارجه به ۱۸ مورد نقض برجام اذعان داشته است/لاریجانی: تصمیمات متناسب اتخاذ می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی گفت: دولت طبق ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه یارانه و مستمری فعلی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را به حداقل 20 درصد دستمزد تعیین کند.

وی اظهار کرد:‌ متأسفانه تاکنون به این قانون عمل نشده است و دولت هم در این باره گزارشی به مجلس ارائه نکرده است.

نماینده مردم محلات با اشاره به اینکه مجلس نمایندگان آمریکا درشت‌گویی داشته است و در گزارشی که وزارت امور خارجه درباره نحوه اجرای برجام به مجلس ارائه کرده و حداقل 18 مورد نقض برجام گزارش شده است، گفت: در مجلس قانون اقدام متقابل تصویب شده است که باید مسئولان گزارشی را به مجلس ارائه کنند که تاکنون چه میزان از این قانون اجرایی شده است.

سلیمی بیان کرد: شرکت توتال هم اخیرا اعلام کرده که تحت برخی شرایط قرارداد خود برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی را یک طرفه فسخ خواهد کرد که باید در این باره گفت افرادی که روزی آمدند و در مجلس از قرارداد توتال دفاع کردند امروز باید به مجلس بیایند و توضیح دهند که چه تضمینی وجود دارد که آنها از ایران نروند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: تا آنجایی که بنده مطلع هستم ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه در حال اجرا شدن است و اگر ابهاماتی وجود دارد می‌توانیم از مسئولان درخواست کنیم تا در این باره گزارشی به مجلس ارائه کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اقداماتی به صورت مکرر انجام می‌دهند که به اذعان برخی کشورهای 1+5 هم نقض برجام است و آنان با تحریک برخی از کشورهای منطقه از برجام عبور کرده‌اند و برخی مسائل را مطرح می‌کنندکه ارتباطی به برجام ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید روی اقدامات آمریکایی‌ها بحث‌های مفصل‌تری داشته باشیم و بنده از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درخواست کرده‌ام که گزارش ارائه شده از سوی وزارت امور خارجه را تدوین و به مجلس تقدیم کند و همگام با بحث‌هایی که در کشور انجام می‌شود تصمیمات متناسب در مجلس هم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار