نماینده مردم کرمان گفت: وزرای پیشنهادی در جلسه رأی اعتماد باید به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

وزرای پیشنهادی باید به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دادندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 7 ابان ماه) طی تذکر شفاهی به ماده 206 مبنی بر اینکه رئیس مجلس باید سوالات نمایندگان از وزرای پیشنهادی را در روز رأی اعتماد به آنان ارجاع دهد، اظهار کرد: جمعی از نمایندگان درباره بحث خرید تضمینی آب از وزیر پیشنهادی نیرو سوال داشتیم که توضیح دهد اما آقای اردکانیان در این باره صحبت نکرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ما سوالات شما نمایندگان را به وزرای پیشنهادی ارجاع دادیم تا آنان پاسخ دهند.

پورابراهیمی در ادامه تصریح کرد: انتظار ما از رئیس جمهور این بود که امروز در صحن علنی با توجه به مسائل کلان اقتصادی یک آرایش و تصمیم اقتصادی کلان توسط دولت را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی‌ها و دیگر کشورها مواضع خودشان را در این باره مطرح می‌کنند، گفت: دولت ما هم باید درباره مسائل اقتصادی یک آرایش اقتصادی بگیرد و متناسب با شرایطی که آمریکایی‌ها دارند در این باره اعلام موضع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ما در شرایطی هستیم که باید متناسب با رفتارهای حریف هم تصمیم مقتضی بگیریم و هم شرایط را برای خدمات‌دهی به مردم تسهیل کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه تصمیماتی برای اینکه متناسب با سناریوهای مختلف حریف اقدام شود، گرفته شده است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در روزهای آینده این بحث‌ها در کشور تکمیل می‌شود و بعد از حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه جلسه‌ای می‌گذاریم و آنان را هم در جریان مسائل می‌گذاریم و از نظرشان برای تکمیل کار استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار