مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت:بیمه سلامت محکم تر از همیشه به راهش ادامه می دهد وحرفهایی که در خصوص ورشکستگی بیمه مطرح می شود، بی اساس است.

بیمه سلامت محکم تر ازهمیشه به راهش ادامه می دهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمد جعفری با اشاره به سوم آبان ماه سالروز تأسیس بیمه خدمات درمانی در سطح کشور گفت: با هدف اجرای قانون بیمه همگانی از سال 73 مجلس راه‌اندازی شد و توانست، تعداد بیمه‌شدگان را از 6 میلیون نفر به 40 میلیون نفر در سطح کشور برساند.

وی افزود : تأسیس این سازمان برای پوشش همگانی خدمات سلامت یک تصمیم استراتژیک و صحیح بوده وافزایش آمار بیمه شدگان نیز  نشانگر موفقیت کشور در حوزه سلامت است که در آمارهای سازمان بهداشت جهانی نیز به این موفقیت اشاره شده است.

وی افزود : قبل از سال 73، 180 هزار نفر بیمه شده در استان کرمان داشتیم، اما در سال جاری این آمار به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده و بر اساس قانون از ابتدای آبان ماه جاری افرادی که دفترچه بیمه رایگان دارند، باید خدمات مورد نیاز خود را صرفا از مراکز دولتی دریافت کنند.

جعفری گفت : از آنجایی که طی ماه‌های گذشته زیرساخت لازم فراهم نبود اجرای این بند قانونی به آبان ماه 96 رسید و به استناد دستورالعمل ابلاغی مقرر شد، افرادی که ساکن شهرها هستند و دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان دارند، خدمات را فقط از مراکز تشخیصی‌درمانی دولتی دریافت کنند که حدود 200 هزار نفر از یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده استان کرمان به مراکز دولتی محدود شده ولی بقیه بیمه شدگان مانند گذشته با مراکز طرف قرار داد مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: در صندوق بیمه ایرانیان افراد با پرداخت 20 هزار تومان هزینه به مراکز خصوصی و دولتی مراجعه داشته باشند، اما بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی فقط باید به مراکز دولتی مراجعه کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت : جابه‌جایی دربین صندوق‌های بیمه سلامت آزاد است و هر بیمه شده ای که مایل باشد، دفتر بیمه سلامت همگانی  رایگان خود را به ایرانیان تغییر دهد می تواند با پرداخت ماهانه 20 هزار تومان ، از خدمات در تمام مراکز خصوصی و دولتی استفاده کند.

وی افزود: آمار سال گذشته نشان می‌دهد که مراجعه بیمه‌شدگان بیمه همگانی رایگان به بخش خصوصی فقط 12 درصد بوده است و 88 درصد به بخش دولتی مراجعه می‌کردند، همچنین برداشتن بار مالی از دوش بیمه شده از رسالت‌های بیمه سلامت است.

جعفری عنوان کرد:  77 نقطه ارتباطی در سراسر استان کرمان برای صدور و تعویض بیمه سلامت همگانی وجود دارد که بیمه‌شدگان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند از تعویض تا تمدید دفترچه های بیمه خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

بیمه سلامت ورشکسته نشده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار