رهبر حزب کارگر انگلیس درباره گسترش «فرهنگ‌ تکان‌دهنده و تحقیرآمیز» آزار جنسی زنان از سوی مقامات این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت نوشت: جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، در سخنرانی روز شنبه خود هشدار داد آن دسته از نمایندگان مجلس که با اتهام آزار و اذیت جنسی زنان مواجهند باید بابت اقداماتشان پاسخگو باشند.

او در سخنرانی خود تاکید کرد: «فرهنگ‌ تکان‌دهنده و تحقیرآمیز»ی وجود دارد که بر اساس آن بدرفتاری با زنان مورد پذیرش و امری عادی است و در کریدور‌های قدرت در انگلیس در جریان است.

چهار تن از مقامات انگلیس از جمله نمایندگان مجلس و یک وزیر در وست مینستر به رفتار غیراخلاقی با زنان متهم شده‌اند. این سیاستمداران -که دو نفر از آن‌ها از اعضای حزب کار و دو نفر دیگر از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس هستند- به آزار و اذیت جنسی و پیشنهاد رابطه غیراخلاقی به دختران جوان متهم هستند.

سخنگوی ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، گفت نخست وزیر معتقد است اتهامات مطرح علیه سیاستمداران از جمله یکی از اعضای کابینه واقعا نگران‌کننده است؛ اما او تاکید کرد دفتر نخست وزیری از این اتهامات تا قبل از گزارش رسمی آن‌ها اطلاعی نداشته است.

در همین حال، روزنامه تایمز نوشت وزیر انگلیسی که این اتهامات علیه وی مطرح شده است متاهل است با چندین زن از جمله خبرنگاران و مشاورانش رابطه غیراخلاقی داشته است. یکی از نمایندگان محافظه کار مجلس انگلیس نیز که متاهل است روابطی را با دو محقق جوان در چند سال گذشته داشته است.

انتهای پیام/

هشدار کوربین درباره گسترش روند آزار جنسی زنان در انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار