تابش گفت: ما نیازمند تحول جدى در مدیریت رسانه‌ها و افزایش سطح سواد رسانه‌ای در بین جامعه جوان هستیم.

مدیریت رسانه‌ها نيازمند تحول جدى استعلیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزارى نمایشگاه مطبوعات گفت: هدف از نمایشگاه مطبوعات تسهيل تعامل اهالى رسانه با مخاطب است و امسال هم مانند سال‌های گذشته چنین اتفاقی را شاهد هستيم. ارتباط تنگاتنگ مخاطبان با رسانه‌ها و حضور چهره‌ها، مسئولان فرهنگی، سياسى و ... در جمع مردم و ارتباط بی‌واسطه آنها با رسانه‌‎ها بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: البته علاوه بر این بخش، نمایشگاه مطبوعات مى‌تواند محلى براى ارائه و عرضه دستاوردها و خدمات جدید رسانه‌ها باشد و رسانه ها در ايام نمايشگاه آنها را به مخاطبان خودشان معرفی کنند.

تابش عنوان کرد: نکته مهمی که در نمايشگاه مطبوعات بايد به آن توجه ویژه‌ شود، توسعه مفهوم مدیریت رسانه در كشور است؛ مطالعات بین رشته‌ای، پایه و اصل رشته مدیریت رسانه است و به اين موضوعات بايد در نمایشگاه مطبوعات به صورت جدی توجه شود و در میزگردها به آن پرداخته شود. در كشورمان رسانه‌ها دوره گذار را طى مى‌كنند و نیازمند تحول جدى در مدیریت رسانه هستیم. افزایش سطح سواد رسانه‌ای در بین جامعه جوان امروز يک ضرورت است و همه این موضوعات می‌تواند اهدافى باشند تا در این رويداد مهم يعنى نمایشگاه مطبوعات به صورت تخصصى مطرح شوند.

تابش در خصوص شعار نمایشگاه مطبوعات مبنی بر «رسانه هاى آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» اظهار داشت: شعار ارزشمندی است که همه رسانه‌ها و مسئولان بايد براى اجرایی شدن آن تلاش و همت کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه این مصاحبه در خصوص احتمال افزایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال خاطرنشان کرد: چنانچه در آيين نامه و فراخوان جشنواره ذكر شده، ۲۲ فیلم برای جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

 

انتهای پیام/

 

 اظهار نظر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره نمایشگاه مطبوعات و سواد رسانه ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار