معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح خرید مرغ از تولیدکنندگان این استان با توجه به کاهش قیمت این محصول با شرایط ویژه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لاهوتی افزود: هر کیلوگرم مرغ از تولید کننده به نرخ 66هزار ریال خریداری می شود.
وی بیان کرد: تاکنون 70 تن مرغ برای ذخیره سازی و تنظیم بازار و همچنین حمایت از تولید کننده خریداری شده و آماده خریداری از مرغداران این استان هستیم.
معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 20 درصد از قیمت مرغ نقد پرداخت می شود در حالی که در سال های قبل فقط نهاده کشاورزی داده می شد.
لاهوتی گفت: در سال های پیش مرغ تا وزن یک کیلو و 800 گرم خرید می شد ولی امسال مرغ تا 2 کیلوگرم خریداری می شود.
وی تخفیف هر کیلوگرم ذرت به میزان 300 ریال به کسانی محصول مرغ خود را به شرکت بفروشند و جایگزینی چک یا سفته به جای ضمانت نامه بانکی از مزایای جدید خرید مرغ است.
لاهوتی در مورد هزینه حمل مرغ گفت: هزینه حمل از مرغداری تا کشتارگاه به عهده مرغداری ها و حمل از کشتارگاه تا سردخانه به عهده دولت خواهد بود.
وی میزان تولید سالیانه مرغ در این استان را 12 هزار تن برآورد کرد و افزود: این میزان 60درصد نیاز مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
لاهوتی در مورد خرید تضمینی محصول ذرت نیز گفت: آماده خرید ذرت از کشاورزان هستیم اما پس از بررسی مزارع به دلیل بالا بودن رطوبت عملیات خرید به شنبه 12 آبان موکول شد.
وی بیان کرد: هم اکنون میزان رطوبت ذرت شهرستان های گرمسیری گچساران و باشت 50 درصد است که باید رطوبت محصول به 30درصد برسد تا آماده خرید شود.
معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از مزارع ذرت جهت خرید تضمینی به شهرستان گچساران سفر کرده است.
بخش عمده ای از محصول ذرت کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های گچساران و باشت تولید می شود.

انتهای پیام/غ

آغاز خرید مرغ از تولید کنندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.