سرپرست اورژانس کشور از استقرار ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مسیر زائران اربعین‌ خبر داد.  

استقرار ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مسیر زائران اربعین‌/ خریداری ۴۰۰ دستگاه آمبولانس در آینده‌ای نزدیکبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند‌ سرپرست اورژانس کشور در حاشیه پنجمین همایش ملی سلامت پدافند‌ غیرعامل‌ که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در شهرهای بزرگ نیازمند تخت‌های بیمارستانی بیشتری هستیم و خوشبختانه وزیر بهداشت‌ طی سال‌های گذشته‌ تخت‌های بیمارستانی‌ را به مقدار زیادی‌ افزایش داده است.

وی بیان کرد: تعداد تخت‌های اورژانس‌ ایران‌ قابل مقایسه با کشورهای اروپایی‌ است اما به طور کلی ما نیازمند تخت‌های بیشتری ‌در بخش اورژانس‌ هستیم‌ که در این رابطه‌ باید برنامه‌ریزی خوبی انجام شود.

کولیوند‌ ادامه داد: در حادثه تروریستی به سامرا‌ اورژانس به خوبی عمل کرد، به طوریکه کمتر از 12 ساعت 115 مجروح را از کشور عراق به ایران منتقل کردیم و همه آنها در بیمارستان‌های مختلف  درمان شدند‌.

اورژانس هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران در حادثه تروریستی مجلس نداشت

وی با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران در حادثه تروریستی مجلس نداشتیم‌ زیرا مانورهای‌ خوبی توسط عوامل اورژانس انجام شده‌ است.

کولیوند‌ عنوان کرد: 800 دستگاه آمبولانس در مسیر‌ زائران اربعین‌ مستقر شده است به طوری که‌ همه پایگاه‌های اورژانس کشور به طور همزمان باید از کادر مناسبی برخوردار باشند که این کار یک عامل پدافندی‌ بوده و برای آن برنامه‌ریزی‌ خوبی  انجام شده است.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: بر اساس مطالبات رهبری ‌سیستم پدافند و بهداشت‌ باید در برابر هر تهدیدی‌ آمادگی مقابله داشته باشد و ما این کار را با برنامه‌ریزی‌های خوبی‌ انجام داده‌ایم‌؛  وزارت بهداشت‌ به عنوان یک سازمان الگو در مباحث‌ پدافند‌ غیر‌عامل در کشور شناخته‌ شده است‌.

وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلفی‌ بر اساس دستورالعمل‌ها ابلاغ شده و در همین راستا برای هر دانشگاه آمبولانس‌هایی مجهز به حملات بیولوژی و بیوشیمیایی‌ مجهز شده است که ما این کار را از سال گذشته‌ آغاز کرده‌ایم و قرار است‌ 400 دستگاه آمبولانس‌ جدید‌ خریداری‌ شود و دولت مجوز خرید‌ 1000 دستگاه‌ را به ما داده‌ و وزیر بهداشت 2 هزار و 400 آمبولانس جدید را برای اورژانس خریداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.