رئیس دانشگاه دولتی شهرستان بجنورد گفت : مهرماه امسال هشت هزار و 352 دانشجو در 38 دانشگاه و موسسه آموزش عالی خراسان شمالی در حال تحصیل هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ احمد محقر رئیس دانشگاه دولتی شهرستان بجنورد گفت : از مجموع این دانشجویان دو هزار و 720 نفر در دانشگاه های دولتی بجنورد، کوثر و مجتمع های آموزشی شیروان و اسفراین، دو هزار و 176 نفر در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، 784 نفر در دانشگاه‌های پیام نور، هزار و 41 نفر در دانشکده‌های فنی و حرفه ای، 866 نفر در مراکز علمی کاربردی، 360 نفر در موسسات وابسته به دستگاه‌های اجرایی همانند علوم قرآنی و فرهنگیان و 405 نفر نیز در موسسات غیر انتفاعی پذیرش شدند.

وی افزود: در مجموع 38 دانشگاه دولتی، آزاد، موسسه آموزش وابسته به دستگاه های اجرایی، فنی و حرفه ای و غیر انتفاعی در استان مشغول به فعالیت است.

محقر با اشاره به ورود هزار و 323 دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی و 336 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی بجنورد  اظهار کرد : هم اکنون سه هزار و 929 دانشجو در دانشگاه بجنورد تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به این که امسال رشته علوم سیاسی به رشته های دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی افزوده شده است ، گفت : دانشگاه بجنورد دارای 27 رشته کارشناسی و 18 رشته کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام/آ

فعالیت 38 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.