معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تجهیز موکب حرم کریمه اهل بیت(ع) از سال گذشته، از کمک ۳ میلیارد تومانی مردم به این موکب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ محمد جواد جهانگیرزاده، معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س)  رویکرد اصلی موکب حرم حضرت معصومه(س) در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را فرهنگی خواند و اظهار کرد: آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) به منظور تکریم زائران پیاده روی اربعین به عنوان عظیم ترین اجتماع شیعیان و با توجه به رسالتی که این آستان مقدس در نشر معارف اهل بیت(س) دارد از سال گذشته اقدام به برپایی موکب در عمود ۱۰۸۰ مسیر راهپیمایی اربعین کرده است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در محدوده شهر کربلا از سال گذشته خریداری شده و از همان زمان اقدام به تجهیز و توسعه موکب آغاز شد.

وی تصریح کرد:  احداث حسینیه، محل اسکان خواهران و برادران، حفر چاه، سرویس‌های بهداشتی و موتورخانه از عملیات عمرانی این موکب بوده است که از سال گذشته آغاز شده و تا به امروز پیشرفت ۶۰ درصدی  داشته است.

جهانگیرزاده تمام هزینه‌های صرف شده در موکب را از محل کمک‌های مردمی برشمرد و افزود: از سال گذشته ۳ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز موکب حرم حضرت معصومه(س) هزینه شده است که تمامی این مبلغ مردمی بوده است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی موکب حرم حضرت معصومه(س) از نظر مکانی، افزود: این موکب در حلقه حفاظتی شهر کربلا قرار گرفته و نزدیک به عتبه حسینی است و به دنبال این هستیم که پس از تجهیز و احداث کامل موکب در طول سال نیز خدمات ویژه‌ای به زائران حسینی(ع) در این موکب ارائه شود.

وی از خدمت رسانی ۳۰۰ خادم در موکب حضرت معصومه(س) در ایام اربعین خبر داد و افزود: از آنجایی که موکب‌های بسیاری از شهرهای مختلف به ارائه خدمات رفاهی به زائران می‌پردازند به دنبال این هستیم که علاوه بر خدمات رفاهی خدمات فرهنگی ویژه‌ای به زائران حسینی(ع) ارائه کنیم و از این منظر موکب حرم حضرت معصومه(س) متمایز خواهد بود.

به گفته جهانگیرزاده، مراسم نماز جماعت و سخنرانی و مناجات به صورت روزانه در موکب حرم حضرت معصومه(س) در این ایام برقرار است و حجت الاسلام فرحزاد به عنوان سخنران ثابت در موکب حضور خواهد داشت.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از تأکید بر اجرایی برنامه‌های قرآنی در موکب هم گفت و افزود: هر روز قبل از نماز ظهر محفل قرآنی ویژه در حسینیه موکب و برنامه‌های ویژه قرآنی با حضور قاریان بین المللی برپا خواهد شد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی برنامه‌های قرآنی هم از طریق تلویزیون خود موکب و هم در بین مسیرپیاده روی اعلام می‌شود و حضور گروه‌های تواشیح خبره از شهرهای مختلف را در موکب خواهیم داشت.

انتهای پیام/ت

ارائه خدمات رفاهی و خدمات فرهنگی موکب حضرت معصومه (س) به زائران حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار