اخبار دومین روز نمایشگاه مطبوعات به بیان مواردی از جمله وضعیت غرفه‌ها و آمار بازدیدکنندگان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه پنجم آبان در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به رسانه‌ و مطبوعات بود.

البته روز گذشته شنبه ششم آبان افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد که در ابتدا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها واقع در مصلی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

روز دوم نمایشگاه مطبوعات چگونه گذشت؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست؛ خصوصاً در ارتباط با حوزه عمومی کشور. فرصتی است که نقش و ظرفیت‌ رسانه‌های مکتوب به مردم و مسئولان بیان شود.

نمایشگاه مطبوعات مکانی است که همه با هم در یک جا جمع شده و گفتگو می‌کنند. این گفتگوها بر ظرفیت‌های گفتمانی کشور اضافه می‌کند.

روز دوم نمایشگاه مطبوعات چگونه گذشت؟

ما نباید از رسانه‌ها دوری کنیم و با رسانه باید کار کرد؛ حتی اگر زبان نقدش تند باشد. رسانه جای گفتن و آگاهی دادن است. مطبوعات محل ترویج اخلاق هستند، نه میدان بی‌انصافی. روزنامه‌ها مزرعه محبت هستند نه کشتزار نفرت. رسانه محل همگرایی و انسجام ملی است نه محل واگرایی. دولت وجود رسانه‌های مستقل، حساس، صریح و شجاع را به سود جامعه می‌داند. هر کس نتواند نقد رسانه‌های رسمی را تحمل کند، حتماً به راه خطا و اشتباه می‌رود. جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری و مطبوعاتی است که مرجعیت سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

در روز دوم نمایشگاه مطبوعات هنوز برخی از رسانه‌ها در حال آماده‌سازی غرفه خود بودند. البته با توجه به روز دوم نمایشگاه مطبوعات آمار بازدیدکنندگان متوسط بود. اما در روزهای آینده و با اطلاع رسانی بیشتر شاهد حضور پرشور و پرتعداد علاقه‌مندان حوزه مطبوعات خواهیم بود. در روز دوم نمایشگاه مطبوعات در غرفه هر رسانه شاهد حضور چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ... نمایشگاه بودیم.

روز دوم نمایشگاه مطبوعات چگونه گذشت؟

در نمایشگاه بیست و سوم که 120 غرفه آن به دست خود رسانه‌ها ساخته و 430 غرفه نیز به صورت پیش ساخته از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه تحویل رسانه‌ها شده‌ است، 600 رسانه حضور دارند که در 10 گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع جانمایی شده‌اند.

در این دوره علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی، بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود 1000 مترمربع در نمایشگاه حضور دارند. برگزارکنندگان این دوره نمایشگاه برای جمعیت جوانان هلال احمر هم با عنوان پایگاه سلامت، غرفه در نظر گرفته‌اند.

روز دوم نمایشگاه مطبوعات چگونه گذشت؟
همچنین بیش از 80 رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، 80 رسانه فرهنگی و هنری، بیش از 80 غرفه در گروه تخصصی، 30 غرفه در گروه خانواده و 20 غرفه در گروه دین و اندیشه به نمایشگاه مطبوعات امسال آمده‌اند. علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود 1000 مترمربع در نمایشگاه حضور دارند.

در دومین روز کاری، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور چهره‌های چون ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، عمار تفتی بازیگر، پدرام کریمی نویسنده و مجری، جبار آذین منتقد سینما، عباس جهانگیری نویسنده و پژوهشگر کودکان و نوجوانان بود.

روز دوم نمایشگاه مطبوعات چگونه گذشت؟

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعاتبا شعار «رسانه‌های آزاد، انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» از 5 تا 12 آبان از ساعت9:30 تا 20:30 دقیقه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، آماده پذیرایی از عموم مردم و علاقه‌مندان به رسانه‌هاست.

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار