دبیر شورای اصل 44 ورزش گفت: بدهی های استقلال و پرسپولیس برای وزارت ورزش مشخص نیست همین موضوع مشکلاتی را در امر واگذاری ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بهمن نیکخو دبیر شورای اصل 44 ورزش در مصاحبه با رادیو گفت و گو درباره اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال وپرسپولیس گفت: آنچه که بر اساس قانون در امر واگذاری دو باشگاه بر عهده وزارت ورزش  و جوانان بود، انجام دادیم. از جمله سهام، بررسی دارایی ها، ارزیابی  صورت حساب ها و... .

او ادامه داد: روند خصوصی سازی از سال ها پیش آغاز شده بود و چند سالی است که روند اجرایی پیدا کرده است. این روند نه خیلی رو به  جلو  بود و نه خیلی عقب مانده. به دلیل محدودیت ها و عدم بسترسازی مناسب، در خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس موفق نبودیم. لازم بود قبل از شروع این کار پیش بینی هایی انجام شود. به طور مثال باشگاهی باید واگذار می شد که تراز مثبت داشت و صورت حساب های آن مشخص بود. اما این اتفاق رخ نداد.

نیکخو درباره وضعیت مالی سرخابی های پایتخت که درروند خصوصی سازی موانعی را ایجاده کرده است تصریح کرد: وضعیت مالی این دوباشگاه برای وزارت خانه نیز نا مشخص بود. هر روز یک طلبکار پیدا می شد. همین موضوع مشکلاتی را در واگذاری ایجاد کرد.

دبیر شورای اصل 44 ورزش اظهارکرد: استقلال و پرسپولیس در قالب یک شرکت اداره می شوند، به همین دلیل باید دارای یک ساختار تاییده از سوی  نظر سازمان برنامه و بودجه باشند. این دو باشگاه به طور اسمی ماهیت دولتی دارند اما ساختارشان دولتی نیست.

نیکخو بیان کرد: اگر می خواهیم ورزش حرفه ای فردایی روشن داشته باشد، دولت را از باشگاه داری دور کنیم و هزینه های سنگین را از دوش بیت المال برداریم باید خصوصی سازی را به پیش ببریم. حال باید ببینیم در این راه موانع و مشکلات چیست و برای آن راهکار پیدا کنیم.

او درباره اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای تدوین نظام باشگاه داری گفت: تدوین قانون باشگاه داری از 90 سال  از سوی مجلس مطرح شده بود. همکاران من در وزارت اقداماتی را برای تدوین نظام باشگاه داری انجام داده اند. این قانون بندها و تبصره های مختلفی دارد. این قانون بعد از بهره گیری از نظر متخصصان، در اختیار فدراسیون ها قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/

 

 

اظهارات نیک خو درباره خصوصی سازی در ورزش 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار