سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از کشف جنازه کوهنورد مالزیایی خبر داد که سال گذشته در ارتفاعات دماوند مفقود شده بود.

جسد کوهنورد مالزیایی بعد از یک سال در دماوند کشف شدسیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امدادگران هلال احمر موفق به کشف جسد کوهنورد مالزیایی در ارتفاعات دماوند شدند.

وی افزود: 2 کوهنورد در دوم آذر ماه سال گذشته در مسیر قله دماوند مفقود شدند که اکنون جنازه دومین کوهنورد پس از یازده ماه و چهار روز کشف شد.

مرتضوی اظهار کرد: سال گذشته یک گروه 12 نفره از کوهنوردان مالزیایی که قصد صعود به قله دماوند را داشتند وارد منطقه شده و پس از صعود به قله و در مسیر بازگشت متوجه مفقود شدن 2 تن از همنوردان خود و بلافاصله نیروهای امدادی جهت جست‌وجو و نجات وارد منطقه شدند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی، 2 کوهنورد این گروه 12 نفره از مسیر اصلی حرکت خود خارج و به سمت دره یخار منحرف شدند که با اعلام این خبر بلافاصله تیم‌های جست‌وجو و نجات جمعیت هلال احمر و یک تیم از هیئت کوهنوردی به منطقه اعزام و پس از چند روز جست‌وجو موفق به کشف جسد یک تن از این 2 کوهنورد شدند و علی رغم تلاش‌های زیاد تیم‌های جست‌وجو و نجات نفر دوم پیدا نشد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: مراحل انتقال جسد تا ساعت 17 عصر امروز پایان یافت و جسد این کوهنورد تحویل نیروی انتظامی منطقه و سازمان آرامستان شد.

انتهای پیام/

کشف جنازه یخ زده کوهنورد مالزیایی در ارتفاعات دماوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار