مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

50 درصد از درآمدهای کشور از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: 50درصد از درآمدهای کشور از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده است و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی درآمدی را که ایجاد شده نمی‌تواند حذف کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مراد امیری شامگاه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی برخی از اصناف شهرضا با بیان اینکه استان اصفهان تنها استان در کشور است که در آن مجوز ادغام مالیات بر ارزش افزوده با مالیات بر عملکرد وجود دارد، اظهار کرد: مالیات به عنوان یک ابزار مالی و اقتصادی کمک شایانی به توزیع مناسب ثروت در کشور می‌کند.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات سبب ارائه خدمات با کیفیت و عادلانه و ارتقای سطح عمومی کیفیت زندگی همشهریان می‌شود، افزود: پرداخت مالیات باید در کشور به صورت یک فرهنگ درآید و این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه باید آثار پرداخت مالیات در زندگی برای مردم فرهنگ‌سازی شود، گفت: 50 درصد از درآمدهای کشور از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده است و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی درآمدی را که ایجاد شده نمی‌تواند حذف کند.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه برای تحقق عدالت مالیاتی در کشور فراهم شود، اذعان کرد: شفاف‌سازی مالی یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور برای رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار است که در این راستا قوانین مالیاتی وضع و ابلاغ شده است.

امیری با بیان اینکه عدالت مالیاتی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هر مبلغی که شرکت‌ها با عنوان مالیات به مراکز مالیاتی استان واریز می‌کنند، به خود استان باز می‌گردد.

وی در پایان گفت: پرونده تراکنش‌های مالی 70 نفر از افرادی که با وجود درآمدهای میلیاردی، هیچ‌گونه سابقه پرداخت مالیات نداشته‌اند در استان تشکیل و از سوی مأموران مالیاتی در دست پیگیری است.

 

انتهای پیام/م

 

پرونده فرار مالیاتی 70 نفر با درآمد میلیاردی در اصفهان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.