کیانپور گفت: کاهش میزان تخصیص آب سد کمندان ازنا عادلانه نیست و آن را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجید کیانپور،نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تجدید در میزان تخصیص آب سد کمندان برای بخش کشاورزی عادلانه نیست و آن را نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: عملیات ساخت سد کمندان ازنا با هدف تامین آب آشامیدنی مردم شهر‌های ازنا والیگودرز و نیز آبی کردن ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی شروع شد اماهم اکنون وزارت نیرو تنها با تخصیص آب برای مشروب کردن ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی موافقت کرده است. عملیات اجرایی سد کمندان سال ۸۳ آغاز شد و تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

به گفته مجید کیانپور حدود ۲۵ میلیاردتومان مطالبات مردم برای جابجایی روستا و تملک اراضی با وجود قول مساعد مسئولان هنوز پرداخت نشده است. سد کمندان ازنا بعد از گذشت ۱۳ سال از شروع عملیات اجرایی آن هنوز ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد.

کیانپور در ادامه گفت: در سفر رئیس جمهور به لرستان در سال ۹۳ قرار بود این سد تا پایان سال ۹۴ آبگیری شود. در لرستان تاکنون ۶ سد آبگیری شده، اما تنها سد هاله کوهدشت با توان آبی کردن حدود ۵۰۰ هکتار به طور کامل به بهره برداری رسیده است. از ۸۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان تنها ۲۰۰ هزار هکتار آبی است.

انتهای پیام/د

انتقاد نماینده مردم دورود و ازنا از کاهش میزان تخصیص آب سد کمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار