سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تأخیر در پرداخت پول گندمکاران و نرخ پایین خرید تضمینی حدود 23 درصد کشت گندم را کاهش داد.

نرخ پایین تضمین خرید نرخ تولید گندم را 23 درصد کاهش داده استعلی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش بانک در پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار کرد: دولت بیش از 300 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار است و آن‌ها در آستانه فصل کاشت گندم و سایر محصولات برای تأمین نقدینگی خرید ملزومات ناچارند که به دلالان و واسطه‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: دولت باید به تعامل با بانک مرکزی و جذب همکاری با سایر بانک‌ها پرداخته و از آن‌ها نقدینگی قرض بگیرد تا براین اساس بسیاری از مشکلات کشاورزان حل شود.

شاعری تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را در پرداخت مطالبات کشاورزان داشته باشند و موجب افزایش تولید و کاهش نارضایتی مردم شوند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان داشت: تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و نرخ پایین خرید تضمینی گندم حدود 23 درصد کاشت محصول گندم را کاهش داده است.

وی تأکید کرد: وظیفه بانک‌هاست که به کمک دولت این چالش‌های اساسی را در کشور حل کنند.

شاعری گفت: دولت باید تضمین‌های لازم را به بانک‌ها بدهد که در مدت 2 الی 3 ماه نسبت به تسویه حسابی‌ که از بانک‌ها قرض گرفته اقدام جدی به عمل آورد تا آن‌ها هم با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار