استاندار قزوین بر ضرورت تقویت تعاونی‌های عشایر استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای عشایر استان گفت: با تقویت تعاونی‌های عشایر و ساماندهی مناسب آن‌ها باید از ظرفیت ارزشمند صنایع دستی، دامپروری و زندگی عشایر برای رونق اقتصادی این گروه بخوبی استفاده کرد.

وی افزود: عمده محور‌ها و سیاست‌های استان ساماندهی امور و تقویت نهاد‌های مرتبط با آنهاست.

زاهدی تاکید کرد: باید با تشکیل امور عشایری استان ساختارمناسبی را شکل داد و البته ساماندهی امور عشایر به این معنی نیست که همه امور عشایر دولتی شود بلکه باید تعاونی‌های عشایر را تقویت کرد تا بتوانند واسطه‌ای بین دستگاه‌های دولتی و عشایر باشند.

استاندار اضافه کرد: عشایر باید امور مربوط به خودشان را با همین تشکل ها، انجام دهند و به دولت نیازی نداشته باشند.

زاهدی بیان کرد: تولید غذای ارگانیک، صنایع دستی و نوع زندگی عشایری از ظرفیت‌هایی است که در این مناطق وجود دارد که می‌تواند در طرح‌ها و برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: گردشگری فرهنگی در قالب زندگی عشایری می‌تواند برای گردشگران و مردم شهر‌ها بسیار جذاب باشد و از این ظرفیت نباید غافل شد.

زاهدی گفت: باید با برنامه ریزی مناسب علاوه بر شهر‌ها و روستا‌ها مناظر طبیعی و ساختمان‌های تاریخی استان، زندگی عشایری را هم به گردشگران معرفی کرد که این امر بر اقتصاد مردم عشایر تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

استاندار گفت: قانون برنامه ششم بر اساس واقعیت‌های موجود در جامعه عشایری تنظیم شده است و اجرای آن‌ها به کیفی سازی زندگی عشایری کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

سخنرانی استاندار قزوین در جلسه شورای عشایر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.