معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:دیک درصد از بودجه عمرانی دستگاه‌های اجرایی به طرح‌های پدافند غیر عامل اختصاص یافته است.

اختصاص یک درصد بودجه عمرانی دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیر عاملبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار امروز در کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل که با حضور رابطین این نهاد در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزارشد، اظهار داشت: برای اولین بار یک درصد از بودجه عمرانی ادارات به امر پدافند غیر عامل اختصاص یافته که قطعا نقش بسزایی در پیشبرد اهداف این سازمان خواهد داشت.

میرشکاری  با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل افزود: هفته پدافند غیر عامل فرصتی برای تحقق اهداف و راهبرد‌های این سازمان از طریق فرهنگ سازی است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ مرزی بودن در بحث پدافند غیر عامل دارای شرایط حساسی است و سازمان پدافند غیر عامل در استان با آسیب شناسی و شناخت تهدیدات با روش‌های غیر نظامی به مقابله با عوامل تهدید آفرین فوق پرداخته است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:یکی از مصادیق پدافند غیر عامل شناخت و بهره برداری از استعداد‌ها و ظرفیت‌های موجود نظیر پتانسیل‌های گردشگری و معادن است که در این استان آنگونه که باید مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه منابع انسانی منشاء تحول در جامعه هستند، گفت: امنیت موضوعی اجتماعی و سیال است که هر فرد از آن تعبیری دارد و ریشه آنرا می‌توان در حفظ تمامیت ارضی، ثبات سیاسی و ترویج آسایش عمومی جستجو کرد.

مرشکاری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: تا کنون ۲۲ هزار زائر پاکستانی به استان سیستان و بلوچستان وارد شده اند و پیش بینی می‌شود آمار زائران پاکستاتی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

گفتنی است در این جلسه بر برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های این هفته توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید شد و مقرر شد عملکرد دستگاه‌ها در پایان هفته مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار