نماینده مردم بروجرد گفت: دانشگاه محیط علمی است و نباید دعواهای سیاسی وارد دانشگاه شود.

موافق وزیر علوم گودرزی نماینده مردم بروجردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در موافقت با منصور غلامی گفت: آن مسئله‌ای که برای یک مدیر حرف  اول را می زند نوع نگاه و طرز نگرش وی است.

وی افزود: اساسا یک فرد مبتنی بر نوع نگاه و نگرشش تصمیم می‌گیرد و بر اساس آن اقدام می‌کند. لذا جهت گیری فرد مهم است که ما را به سوی تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند و یا توسعه غربی.

گودرزی تصریح کرد: در جلساتی که در خدمت وزیر پیشنهادی وزارت علوم بوده ایم با نقطه نظراتی که توسط وی ارائه شد، به اثبات رسید که او فرزند انقلاب بوده و ادبیات وی همان ادبیات انقلاب است.

نماینده مردم بروجرد بیان کرد: یکی از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلامی شدن دانشگاه‌های کشور است و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه می‌تواند مبدا تمامی تحولات است و اگر دانشگاه با عرصه و تکنولوژی روز دنیا همراه باشد از وابستگی ما به دیگر کشورها و خارج از مرزها کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که دشمن به واسطه ما را تهدید می‌کند، این است که نتوانسته‌ایم پیوند لازم را میان صنعت و دانشگاه برقرار سازیم. لذا اگر این مکان علمی مثبت اندیش، متعهد، امیدوار به آینده، معتقد به  مبانی دینی و اسلامی و مسائل انقلابی باشد، می‌تواند دانشجویان را به حرکت و تفکر وا دارد.

گودرزی تأکید کرد: اولویت اول کشور مبحث اقتصاد مقاومتی است لذا تفکرات انقلابی در هر کجا که نفوذ پیدا کند، می‌تواند مشکلات ما را حل کند و اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دانشگاه مرکز علم، نوآوری است و باید دانشگاه به این شأن و جایگاه نظر داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد گفت: برگزاری جلسات و کمیسیون‌های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی مشکلات ما را حل نخواهد ساخت و این گره را تنها یک وزیر انقلابی و شخصی که به مبانی و اصول انقلاب اعتقاد داشته باشد، می‌تواند بگشاید.

وی اذعان کرد: دانشگاه نباید جنبه سیاسی داشته باشد و نکته مثبت غلامی این است که بی حاشیه بوده و دارای تعامل و سعه‌صدر می باشد و مدیریتی که وی در دانشگاه داشته اثبات می کند که اهل استفاده از تمامی گرایش های سیاسی و ظرفیت های نیروهای جوان است.

گودرزی اذعان کرد: دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زدگی به هیچ عنوان درخور چنین محیط علمی نیست و ما نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم چراکه رسالت این مکان علمی این است که گره های اقتصادی کشور را بگشاید.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: سوالی در اینجا مطرح است که  اقتصاد مقاومتی همه گره ها را باز می کند و برای آن کمیسیون و کمیته تشکیل می شود، اما کار پیش نمی آید و این معظل نشان دهنده یک گره علمی است و شناسایی و باز کردن آن کار استادان دانشگاه است.

گودرزی اظهار کرد: به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای ایجاد اشتغال در دولت ها قبلی و فعلی و عدم پیشرفت محسوس اجرای اصل 44 و ریشه یابی این امر که چرا نقدینگی عظیم کشور در خدمت تولید و کشور نیست، اشکالات نظام بانکی و کافی نبودن تلاش ها برای تحقق عدالت اجتماعی، نشان دهنده وجود گره های علمی است.

وی افزود: امروز همه ما باید دست به دست هم دهیم و وزیر پیشنهادی علوم را نه تنها حمایت کنیم بلکه اجازه ندهیم بیش از این خلاء در کابینه و دانشگاه آسیب به پیکره جامعه علمی بزند.

گودرزی تصریح کرد: امروز چپی ها و راستی ها اگر برای معضلات کشور دغدغه مند هستند باید دست در دست هم دهند تا با معرفی و رأی به یک وزیر مومن، با اخلاق، معتقد به مبانی انقلاب و مسلط به علم، تحقیق و پژوهش بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را بگشاییم.

نماینده مردم بروجرد اظهار کرد: یکی از مشخصات وزیر پیشنهادی علوم این است که وی از خانواده ای متدین است و سوابق وی نشان می دهد که در  کنار علم و اخلاق مدیریت موفقی را در یکی از دانشگاه های کشور در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی بیان کرد: اعتقاد او به جوانگرایی و سپردن مسئولیت ها به جوانان انقلابی ما را بر آن داشته که از وی حمایت کنیم و از همه نمایندگان می خواهد که به او رأی اعتماد مثبت دهند و اعتماد ما به او براساس گذشته درخشان وی است.

گودرزی تصریح کرد: امیدوارم او در آینده با ولایت مداری منویات رهبر انقلاب را که از اشراف ویژه ای برخوردار است مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم بروجرد افزود: او در میان مسئولان ارشد کشور تنها شخصی است که از نزدیک به موضوع های اصلی دانشگاه ها حساسیت دارد و از دانشجویان جوان و انقلابی حمایت می کند و مستقیما در مبحث اسلامی شدن دانشگاه ها با مسئولان ذیربط تشکیل جلسه می دهد.

انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار