نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: قاطبه تشکل‌های دانشجویی با انتخاب غلامی مخالف هستند، آیا عدم مشروعیت مدیریتی برای وزیر پیش نخواهد آمد؟

قاطبه تشکل‌های دانشجویی با انتخاب غلامی مخالف هستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در مخالفت با منصور غلامی گفت: شاید این سوال پیش بیاید که چرا علی‌رغم توصیه همه بزرگان و عقلای اصلاح‌طلب، بنده اقدام به مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم کردم. ما نمایندگان سوگند یاد کردیم که در راستای تأمین منافع ملی و نظام رفتاری عاقلانه و درست داشته باشیم.

** انتخاب‌های ما باید بیشترین تأثیر را در تأمین منافع ملی و نظام داشته باشد

حسین‌زاده ادامه داد: هنوز یک ماه از زمانی که رئیس مجلس و سایر مسئولان شرایط بحرانی کشور را در بعضی از شاخصه‌ها مطرح کردند، نگذشته است. براساس این ما باید نوعی از مدیریت را اعمال کنیم که انتخاب‌های ما بیشترین تأثیر را در تأمین منافع ملی و نظام داشته باشد.

نماینده مردم نقده و اشنویه یادآور شد: به نظرم وزیر پیشنهادی علوم کمترین سابقه مدیریتی را دارد و در وزارتخانه‌ای که با بزرگترین چالش‌های ممکن روبرو است، آیا می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد؟

وی گفت: اگر نظر دانشجویان، اساتید و قاطبه تشکل‌های دانشگاهی را مطالعه کرده‌ باشید، با انتخاب وضع موجود مخالف هستند. آیا همکاران عزیز به نظرتان عدم مشروعیت مدیریتی برای وزیری که در مجموعه وزارت علوم کار می‌کند، پیش نمی‌آید؟

حسین‌زاده تأکید کرد: آیا فردی که برای معاونینش که از اساتید بزرگ دانشگاه‌های کشور هستند مقبولیت ندارد، آیا می‌تواند جایگاه واقعی را در این وزارتخانه به وجود آورد؟ اینها سوالات اساسی است که در این زمینه مطرح می‌شود.

** صادقانه نسبت به مسائل کشور حساس باشیم

نماینده مردم نقده و اشنویه با بیان این سوال که جایگاه وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست، تصریح کرد: اگر شما در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید، آقای غلامی را برای چه پستی انتخاب می‌کردید؟ به عنوان مثال عرض می‌کنم که بعضی از افراد فرمانداران خوبی هستند، اما برای استانداری مناسب نیستند. بیایید صادقانه نسبت به کشور حساس باشیم.

وی اظهار کرد: دائما از بحرانی بودن شرایط کشور صحبت می‌کنیم. دائما از وضعیت نامطلوب خاورمیانه سخن می‌گوییم، اما با وجود این مسائل انتخابهای دقیقی را انجام نمی‌دهیم. افرادی را انتخاب می‌کنیم که نمی‌توانند خواسته‌های نظام، کشور و انقلاب را تأمین کنیم. مخالفت بنده از سر دلسوزی برای نظام، دانشگاهیان و دانشجویان است.

حسین‌زاده بیان کرد: شخصی که مدیریت دانشگاه همدان را برعهده داشته، توان مدیریتی قابل توجهی نداشته است و نارضایتی دانشجویان را سبب شده، آیا می‌تواند رضایت دانشگاهیان را به دست آورد؟

نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: امروزه ما با بحران‌های متعددی به ویژه وضعیت نارضایتی‌های مالی و بانکی روبرو هستیم، آیا چنین شخصی می‌تواند نارضایتی‌های دانشجویان را برطرف کند؟ به منظور تأمین خواسته‌های جامعه مدنی و مطالبات به حقه مردمی که سر صندوق‌های رأی آمدند به ایشان رأی ندهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار