نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا درخواست ساخت 6 هواپیمای سوپرتوکانوی «29-A» برای نیروی هوایی افغانستان را به یک شرکت هواپیما سازی ارائه کرد.

سفارش ساخت 6 هواپیمای سوپرتوکانو برای نیروی هوایی افغانستان توسط آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا درخواست ساخت 6 هواپیمای سوپرتوکانوی «29-A» برای نیروی هوایی افغانستان را به یک شرکت هواپیما سازی ارائه کرد.

شرکت هواپیما سازی «سرینا نوادا» اعلام کرد که نیروهای هوایی ایالات متحده آمریکا برای این شرکت درخواست ساخت 6 هواپیمای سوپرتوکانوی «29-A» را داده است.

در اعلامیه این شرکت آمده است که آمریکا این هواپیماها را به نیروهای هوایی افغانستان تحویل خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که این هواپیماها به زودی در اختیار نیروهای افغانستان قرار خواهد گرفت، اما درباره زمان تحویل دهی این هواپیماها چیزی در این بیانیه ذکر نشده است.

یادآوری می کنیم که افغانستان پس از گذشت 3 سال تاکنون، 12 فروند از مجموع 20 هواپیماهای سوپرتوکانو «29-A» را از آمریکا دریافت کرده است که 7 فروند از این جنگنده ها به منظور آموزش خلبانان اکنون در یک پایگاه نظامی در گرجستان مستقر است و پس از پایان دوره آموزشی به افغانستان فرستاده خواهند شد.

هم اکنون 30 خلبان و 90 تکنسین افغانستانی در حال آموزش برای این هواپیماها می باشند و 17 خلبان و 48 تکنسین دیگر تاکنون دوره های آموزشی خود را به پایان رسانده و به افغانستان بازگشته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار