مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری دومین کنگره عقیله العرب در ١١آبان ماه سالجاری به میزبانی ارومیه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه کنگره عقیله العرب امسال برای دومین سال پیاپی در ارومیه برگزار می شود افزود: این کنگره به زبان ترکی آذری در آبان ماه سال جاری در ارومیه برگزار می شود.

وی ادامه داد:کنگره عقیله العرب با اهداف نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگهداشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع) به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به موضوع کنگره، افزود: بخش اصلی مربوط به فضائل و مناقب حضرت زینب (س) و بخش ویژه در ارتباط با مدافعان حرم است.

وی تصریح کرد: به دبیرخانه این کنگره که با حضور شاعران آیینی برگزار می شود ۳۵۰ اثر از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،زنجان ،اردبیل،گیلان وتهران ارسال شده است.

کریمی با بیان اینکه به برگزیدگان کنگره جوایز نفیسی اعطا می شود ادامه داد: شعرها به زبان ترکی ودر وصف جایگاه حضرت زینب شیر زن کربلا و مدافعان حرم  سروده شده است.

 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی افزود دومین کنگره ادبی حضرت زینب (س) روز پنجشنبه ١١ آبان ماه ٩٦ از ساعت ٩ لغایت ١٢ ظهر در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان با حضور مسئولین کشوری واستانی واصحاب فرهنگ وهنر وعموم مردم برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

 

دومین کنگره  عقیله العرب به میزبانی ارومیه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.