معاون رئیس جمهور:

توسعه صنعتی عسلویه بدون توجه به محیط زیست بوده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه صنعتی عسلویه همگام با توجه به مسائل زیست محیطی نبوده است.

توسعه صنعتی عسلویه بدون توجه به محیط زیست بوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عیسی کلانتری بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های مختلف اقدامات خوبی داشته است.

وی به توسعه تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این منطقه همچنان شاهد وجود مشکلات زیست‌محیطی فراوانی هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان عسلویه شاهد آلایندگی‌های گسترده‌ای بر اثر فعالیت صنایع هستیم و باید تلاش شود تا محیط امنی برای زندگی مردم در این منطقه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت با پذیرش شرایط منطقه از نظر زیست‌محیطی برای رفع این مشکلات و بهبود فضای این منطقه قول داده است و تلاش می‌شود که زمینه بهبود اوضاع فراهم شود.

معاون رئیس جمهور اولویت سازمان محیط زیست را همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه عنوان کرد و افزود: توسعه صنعتی منطقه عسلویه با اجرای طرح‌های زیست محیطی همگون نبوده است.

کلانتری با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آلایندگی‌ها در منطقه عسلویه، تصریح کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در این منطقه یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه اغلب مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان تحت تاثیر ریزگرد‌ها قرار گرفته است، افزود: استان بوشهر نیز گا‌ها تحت تاثیر ریزگرد‌ها از عربستان است.

انتهای پیام/ف

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.