معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: کاهش هزینه‌ یکی از فواید به‌کارگیری روش‌های غیر تهاجمی عفونت زدایی است.

عفونت‌زدایی زخم با استفاده از روش‌ نوین غیر‌تهاجمیمحسن فاتح معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی‌ در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: خوشبختانه امروزه مطالعات بالینی خوبی در راستای تبدیل دانش به عمل و قابلیت‌ اجرا شدن طرح‌های پژوهشی صورت گرفته است و یک کلینیک‌ ترمیم زخم و بافت در پژوهشکده‌ با همت محققان و استادان ذی‌ربط راه‌اندازی شده است.

 وی بیان کرد: در کلینیک‌ پژوهشکده ترمیم‌ حوزه‌هایی مانند ارتوپدی‌، جراحی، توانبخشی‌ در راستای بهبود زخم‌ صورت گرفته است که در این کلینیک‌ اقدامات روان‌درمانی نیز انجام می‌شود.

 فاتح عنوان کرد: تمامی معضلات و مسائل علمی به کلینیک‌ پژوهشکده‌ انعکاس داده می‌شود تا متخصصان بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند و این کلینیک‌ در مراحل پایانی کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت است.

تولید تجهیزات پزشکی سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی

 وی تأکید کرد: کشور ما استفاده کننده خوبی از تجهیزات و روش‌های نوین پزشکی است و یکی از دغدغه‌های اصلی پژوهشگران و محققان‌ تولید تکنولوژی و وسایل‌ در داخل کشور است زیرا این کار از خروج ارز‌ جلوگیری می‌کند و هزینه‌ها را به طور چشمگیری‌ کاهش می‌دهد.

عراقی‌ها رکوردار مراجعه درمانی به ایران هستند

 فاتح گفت: خوشبختانه کشورمان در بحث توریسم‌ درمانی ورود جدی پیدا کرده است و بسیاری از هزینه‌ها برای بیماران خارجی نسبت به کشورهای منطقه کمتر است و بیماران عراقی‌ بیشترین مراجعه برای درمان به کشورمان دارند.

 فاتح یادآور شد: یکی از کارهای پژوهشی پیشگیری از عفونت‌های زخم است تا عفونت‌زدایی از زخم‌ها با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی‌ عفونت زدایی در بدن بیماران انجام شود اما هنوز به طور رایج در جامعه جا نیفتاده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار