سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش جدید نماینده ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران را «فاقد مشروعیت و اعتبار» دانست.

گزارش حقوق بشری به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش جدید خانم "جهانگیر" گزارشگر وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به کمیته سوم مجمع عمومی، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گزارشگر ویژه و گزارش‌هایی که به مجمع عمومی و شورای حقوق بشر ارایه می‌کنند، موضعی اصولی و مبتنی بر ماهیت سیاسی و ناعادلانه انتصاب گزارشگر برای وضعیت حقوق بشر در کشورمان است. بر همین اساس، معتقدیم گزارش‌های گزارشگر ویژه بر پایه قطعنامه‌ای غیرعادلانه و غیرمنصفانه مبتنی بر اهداف و اغراضِ سیاسی و بدخواهانه‌ی معدود کشور‌های مشخص و مغرض تهیه و ارائه می‌شوند و لذا فاقد مشروعیت و اعتبار است.

قاسمی افزود: معتقدیم بهره گیری از رویکرد‌های سیاسی، غیرصادقانه و مبتنی بر استاندارد‌هایی کاملا دوگانه از سوی اندکی از کشور‌ها در حوزه حقوق بشر، حاصلی جز تضعیف جایگاه و شان مقوله حقوق بشر در سطح جهان و رسوایی بیشتر مدعیان حقوق بشر و برخی از متحدان آن‌ها که همگی از کارنامه‌ای تاریک در مباحث حقوق بشری برخوردارند، در پی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ رسمی کشورمان به اتهامات وارده در گزارش جدید خانم جهانگیر نیز گفت: پاسخ رسمی ما به گزارش ارائه و به عنوان سند مجمع عمومی ثبت شده و علاوه بر آن، نماینده کشورمان هم در اجلاس کمیته سوم بیانیه کشورمان در ارتباط با این گزارش را قرائت کرده است.

انتهای پیام/

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به گزارش حقوق بشری جهانگیر درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
به نظر من کاملا مشخص هستش که اهداف سیاسی امریکا پشت این داستان خوابیده ، توی این شرایط از برجام امریکا میخاد از همه طرف فشار بیاره که بتونه یه بهونه گیر بیاره برای تحریم مجدد ... هرچی او اوباما رابطه رو درست کرد ، این ب داره گند میزنه تو کل جهان ،

مو قشنگ رفته تو کاخ سفید از خود بیخود شده فکر کرده خبریه ، اون جرج بوش در به در شده که خاور میانرو به این روز کشاند در عجب این ادم مونده ، حالا ببینید این چه موجودیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۴:۰۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
اکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
حقیقت داره تمام چیز هایی که تو گزارش امذه
Germany
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
داعش هم حجاب اجباری و اعدام های الکی زیاد دارد و باید به عنوان ناقص حقوق بشر تحریم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار