فرمانده انتظامی بروجرد گفت: زائران اربعین حسینی توصیه‌ها وهشدار‌هایی انتظامی وامنیتی را جدی گرفته و با توجه به اینکه خروج ازکشور بدون گذرنامه امکان پذیر نیست دراین راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده انتظامی بروجرد افزود: برای برگزاری هرچه بهتراین مراسم، مشتاقان وعاشقان امام حسین (ع) نیز ملزم به رعایت کردن توصیه‌ها و هشدار‌هایی که ازسوی دستگاه‌های ذیربط به ویژه نیروی انتظامی ارائه می‌شود، هستند.

وی اظهار کرد: حرکت زائران اباعبدالله الحسین (ع) دراین ایام درکمال آرامش و امنیت را مرهون مشارکت، مجاهدت و تلاش‌های خستگی ناپذیر دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت کشور، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمرو راهداری هستیم.

فرمانده انتظامی بروجرد اضافه کرد: گذرنامه زئران باید شش ماه اعتبارداشته باشد تا بتوانند از مرز‌های کشورخارج شوند.

سرهنگ دلیری بیان کرد: اخذ ویزا منوط به دارا بودن شرایط و مراجعه به مراجع ذی ربط از قبیل: سازمان وظیفه عمومی ناجا برای متقاضیان مشمول خدمت وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا است.

وی با اشاره به اینکه زائران درصورت نداشتن گذرنامه معتبردرنخستین فرصت برای اخذ گذرنامه به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند، ادامه داد: دراین مورد تاکید می‌شود از درخواست صدور گذرنامه در روز‌های نزدیک به اربعین حسینی خودداری کنند.

وی افزود: یکی ازشرایط اخذ اجازه خروج یا درخواست صدورگذرنامه دارا بودن کارت هوشمند خدمت وظیفه بوده براین اساس اقدام به هوشمند کردن کارت معافیت یا خدمت برای دارندگان کارت‌های قدیمی اجباری است.

فرمانده انتظامی بروجرد اظهار کرد: زائران ازاعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغی، پیشنهاد اخذ روادید عراق را در اسرع وقت به آن‌ها می‌دهند، خودداری کنند، زیرا روادید‌هایی که به این گونه افراد تحویل داده می‌شود، جعلی است.

سرهنگ دلیری بیان کرد: به همراه داشتن گذرنامه و روادید معتبر درهنگام خروج ازمبادی مرزی برای اتباع ایرانی و خارجی الزامی است.

وی تاکید کرد: زائران هنگام خروج ازگیت گذرنامه درمبادی خروجی مرزی کشور نسبت به ممهور کردن مهر خروج در گذرنامه خود توسط افسر پلیس گیت مرزی اقدام کنند، عدم اقدام به این امر تبعات و پیگرد قانونی برای مسافردر بردارد.

فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: دربرخی موارد زائران جهت خروج از مرزاقدام به استفاده ازگذرنامه افراد غیرمی کنند که این موضوع بجز اینکه برای فرد استفاده کننده از گذرنامه غیر، به عنوان تخلف و تخطی از قانون محسوب می‌شود برای صاحب اصلی گذرنامه نیز تبعات قانونی به همراه دارد.

فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به اینکه گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هویتی برای مسافر تلقی می‌شود گفت: حفظ و نگهداری ازآن، اهمیت به سزایی دارد ودر صورت مفقود شدن آن به کنسولگری ایران درعراق مراجعه کند.

سرهنگ دلیری افزود: زائران به منظورحفظ امنیت جانی و تامین سلامت فردی و گروهی از مرز‌های مجاز اعلامی و در مسیر مشخص شده، تردد کنند و در هنگام سفر با ماموران و کارکنان مرزی برای تسهیل در تردد در مناطق مرزی همکاری نزدیک داشته باشند.

وی اظهارکرد: زایران باید به افرادی که درپوشش‌های مذهبی، قصد تهییج مردم به عدم رعایت قانون را دارند، توجه نکنند و در صورت برخورد با این گونه افراد، آن‌ها را به ماموران انتظامی و امنیتی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از مراجعه زایران به نقاط صفرمرزی بدون مدرک مسافرتی و یا روادید معتبر عراق خودداری می‌شود، زیرا علاوه بر جلوگیری از خروج آنان موجب تداخل و کندی فعالیت برای ارائه خدمات به دیگر زایران نیز می‌شوند.

فرمانده انتظامی بروجرد به زائران اربعین توصیه کرد حتی الامکان زنان با محارم خود از مرز خارج شوند.

وی اظهار کرد: زایران زمان بازگشت خود را به کشور مدیریت کرده و به ساعات پایانی مراسم اربعین موکول نکنند و با توجه به انبوه بازگشت‌ها در برگشت به کشور، زائران نسبت به افراد کهنسال و کودکان اهتمام داشته و به آنان در طول مسیر کمک کنند.

انتهای پیام /م

زائران اربعین توصیه‌های انتظامی را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.