دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: امسال یک هزار و 800 طرح خیرین سلامت در کشور افتتاح شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی شهریاری، امروز  در حاشیه نخستین گردهمایی زنان خیر سلامت کاشان و آران و بیدگل در کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: علاوه بر این طرحهای بسیار بزرگ دیگری نیز در حال اتمام است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی، در نظر گرفتن اعتبارهای قابل توجه مجلس شورای اسلامی برای حوزه سلامت را تاکیدکرد و افزود: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که حدود 100 هزار میلیارد ریال می شود جزئی از آن است اما دولت با توجه تنگناهای مالی نمی‌تواند آن را پرداخت کند.

به گفته وی، امسال با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد برکت، کارهای خیر زیادی در کشور انجام شده است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، با بیان اینکه هنگام افزایش منابع مالی در کشور طرحهای عمرانی نیز به تبع آن رشد فعالتری پیدا می کند افزود: بازار از رکود خارج شده و اقتصاد در حال رونق گرفتن است و بطور قطع کمک خیران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کمک50 هزار میلیارد ریالی خیرین سلامت کشور

شهریاری، کمک 50 هزار میلیارد ریالی خیرین از پنج سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان را یادآورشد و ابراز امیدواری کرد این رقم در سالهای آینده افزایش یابد.

وی، در ادامه با اشاره به تشکیل شورای زنان مجمع خیرین سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت:زنان بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند که مشارکت آنها می تواند نقش موثری را در این عرصه ایفاکند.

به گفته وی، زنان به عنوان موتور محرکه آقایان بویژه در عرصه خیرین سلامت می تواند سهم عمده ای داشته باشد و مشارکت آنان را بیشتر و جدی تر کند و بتواندئ به مشارکت 17 درصدی در درمان زنان و خواهران مسلمان برساند.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، تاکید کرد: باید زنان خیرساز سلامت بیش از پیش در این حوزه وارد شوند و مردان خود را نیز به این به گفته وی، تشکیل نخستین شورای زنان مشارکتهای مردمی مجمع خیرین سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با مشارکت پررنگ بانوان خیر آن بسیار حائز اهمیت و قابل تامل است.

56 مجمع خیرین سلامت کشور در استان ها و 270 مجمع در شهرستان ها

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، با اشاره به اینکه 56 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد گفت: 56 مجمع خیرین سلامت کشور نیز فعالیت دارد و علاوه بر آن 270 مجمع خیرین سلامت نیز در شهرستان ها فعالیت دارد.

شهریاری،در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان مستقل است گفت:انتظار می رود کاشان با ظرفیت ویژه خیرین آن بویژه بانوان خیّر آن بتواند مشارکت 50 درصدی زنان که جمعیت کشور را تشکیل می دهنددر این شورا فراهم کند.
شایان ذکر است: زنده یاد منصوره صفی زاده، زنده یاد خانم دکتر سهی سپهری، زنده یاد انیس آغا قطبی، زنده یاد حاجیه خانم فاطمه سربلوکی، زنده یاد زهرا کاشانی، زنده یاد معصومه رستمی فر، زنده یاد خانم دکتر زهرا فرقانی، زنده یاد حاجیه خانم فاطمه (صدیقه) ابریشم چی، زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی، زنده سرکار خانم نصرت الملوک کاشانی، سرکار خانم آرمین، حاجیه خانم بتول باغ چایی، سرکار خانم صدیقه خورشا، دکتر فاطمه احترام، دکتر فریبا مینایی، دکتر زریچهر وکیلی، زهره ربانی، خانم رشیدی، مهناز بروجردی، طیبه رضایی، فاطمه زارع جوشقانی، زهرا سبکبار، صدیقه سیادت، خانم شایگان، فاطمه عطابخشی، لیلا طحان پور، اعظم عباسی، فاطمه عبدالشاه، زهرا قراخانی، طاهره سادات قربانیان، مریم کبریتی، طاهره لشکری، زینب مومنی، خانم مساحی، منیژه معماریان، زهرا نجارزاده، حاجیه خانم نخودکار، مرضیه نسیمی پور، اشرف واسعی، اکرم سادات حسینی، نرگس رحیم پور، زهرا شیخیان، زهرا صدفی، بتول غفوری ارمکی، خدیجه هاشمی سعادت، زهرا دیباجی، سمانه سادات کلهر، خانم مرادی و پروین ناظری از بانوان خیر سلامت ساز دارالمومنین کاشان هستند که در اجرای پروژه های حوزه درمان و سلامت کاشان کمک و مشارکت داشته اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار