وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شد اگر راهبرد ترامپ علیه ایران ثمربخش نباشد، تل‌آویو اقدام نظامی یکجانبه علیه این کشور انجام می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «یسرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، که در توکیو به سر می برد مدعی شد: اگر اعمال فشار فزاینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای راه به جایی نبرد، اسرائیل مایل است بطور مستقل گزینه های نظامی را برای بازداشتن ایران از دسترسی به این نوع تسلیحات در پیش بگیرد.

کاتز به توکیو سفر کرده است تا از طرح ترامپ برای اعمال فشار بیشتر بر ایران حمایت کرده و مقامات ژاپنی را در این مسیر با واشنگتن و تل‌آویو همراه کند.

کاتز در مصاحبه ای در توکیو مدعی شد: اگر تلاش های بین المللی که این روزها دونالد ترامپ علیه ایران آغاز کرده است، نتواند این کشور را از توانمندی هسته ای دور نگه دارد، اسرائیل به تنهایی وارد عمل می شود. باید تغییراتی در توافق هسته ای بوجود آورد تا مطمئن شد این کشور دیگر هرگز به سلاح اتمی دست نمی یابد.

رژیم صهیونیستی در گذشته اقدامات یک طرفه ای بدون اخذ مجوز از جانب مهمترین متحد خود، آمریکا، انجام داده است که می توان از جمله آنها به حمله هوایی به یک پایگاه نظامی سوریه در سال 2007 و یا حمله ای مشابه به عراق در سال 1981 اشاره کرد. البته هرگونه تقابل نظامی با ایران می تواند پیامدهای ناگواری مانند اقدامات تلافی جویانه از طرف تهران و یا برهم خوردن تعادل در بازارهای جهانی را به دنبال داشته باشد.

هرگونه تهدید حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران، دست کم این نتیجه را به دنبال دارد که آمریکا برای محدود کردن هرچه بیشتر توافق هسته ای به تلاش و تکاپو بیفتد؛ اما این ریسک را نیز به دنبال دارد که توافق جدید از جانب ایران و یا متحدان اروپایی آمریکا مورد پذیرش قرار نگیرد. تا به اینجای کار هیچکدام از امضاکنندگان اروپایی توافق هسته ای (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، اتحادیه اروپا به علاوه ایران) با طرح اصلاح برجام موافقت نکرده اند و در این راه آمریکا را تنها گذاشته اند.

کورتز درباره سفر به ژاپن گفت: از دولت ژاپن درخواست کردم از طرح پرزیدنت ترامپ درمورد اصلاح توافق هسته ای حمایت کند. طرح این سوال که آیا کمپانی های ژاپنی فعالیت و سرمایه گذاری را در ایران آغاز می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

این وزیر صهیونیست در ادامه تاکید کرد خواست تل‌آویو فقط بازنگری در برجام و تغییر آن است.

وی همچنین مدعی شد: ما به ایران اجازه نمی دهیم سوریه را به یک پایگاه دریایی، هوایی و نیروهای شیعه تبدیل کند. ما با آمریکا و دیگر کشورهای جهان همکاری خواهیم کرد تا برنامه موشک های بالستیک ایران را که تهدیدی برای اسرائیل هستند، متوقف کنند.

 انتهای پیام/

تلاش اسرائیل برای اصلاح برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
وقتی اربابت هیچ کاری نمیتونه بکنه تو این وسط چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
اگه اسرائیل دست از پا خطا کند انشاالله جشن نابودی اسرائیل را خواهیم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
فقط بلدن یاوه گویی کنند
آخرین اخبار