مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع هفت استان کشور در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : یکصد و ده نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب تیم های واکنش سریع در سه رشته فضای معلق ، جستجو و نجات در حوادث جاده ای و شهری و نجات در آوار آموزش می بینند.

وی افزود : تیم های واکنش سریع استان های ، مازندران ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، همدان ، کرمانشاه و تهران در چاف لنگرود درشش روز متوالی در حال آموزش هستندو این مهارت آموزی درقالب امدادرسانی در جاده، آوار، ارتفاع است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت :   44 نجاتگر در رشته ارتفاع و فضای معلق ، 33 نجاتگر در رشته حوادث جاده ای ، و 33 نفر در رشته آوار در حال آموزش هستندو وظیفه تیم های واکنش سریع ارائه آموزش به سایر تیم ها است و درآینده باید مربیان و مدرسان سایرافراد باشند.

ولی پور با بیان اینکه آموزش و آمادگی تیم های واکنش سریع در قالب کسب آمادگی فنی نیز هست افزود : آمادگی جسمی و روانی لازمه ماندن در تیم های واکنش سریع است و پیش بینی شده که ضعیف ترین افراد در قالب آموزش ها به شرایط مطلوبی برسند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: اعضای هر تیم لازم است همه آموزش ها را با موفقیت پشت سر گداشته و از آمادگی های جسمانی، روانی وفنی لازم برخوردار باشند در بین اعضای تیم، نجاتگری که از دانش ، مهارت و توانایی بالاتر در اداره تیم برخورداربوده و به تایید معاون امداد استان مربوطه رسیده باشد فرماندهی تیم را به عهده گرفته   و طبق اصول فرماندهی سانحه و در راستای ارائه بهترین پاسخ ممکن به حوادث به فعالیت می پردازند.

سیاوش غلامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد : هر تیم واکنش سریع متشکل از یک فرمانده ، دو جستجو گر ، دو نجاتگراست.  

 

انتهای پیام/ق

 

مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر در لنگرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.