کشت توت فرنگی در مزارع مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به ادامه کشت توت فرنگی تا اوایل اذر ماه گفت: سالانه ۷ هزار تن توت فرنگی دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: سال زراعی گذشته توت فرنگی در ۶۵۰ هکتار از اراضی کشت شد که پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۷۵۰ هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: توت فرنگی از محصولات مهمی است که در بابلسر، به خصوص در منطقه بهنمیر کشت می‌شود و سالانه ۷ هزار تن محصول توت فرنگی تولید و روانه بازار مصرف شهرستان و شهر‌های دیگر می‌شود و درآمد بالایی هم برای اهالی این منطقه به ارمغان می‌آورد.

رزاقی گفت: بابلسر با دارا بودن اراضی مستعد، شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز یکی از مراکز مهم کشت، پرورش و تولید توت فرنگی به شمار می‌رود و رتبه نخست تولید این نوع محصول را در استان داراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: توت فرنگی ارقام مختلفی از توت فرنگی از جمله گیلاسی، دلندی، کاماراسو وسلوا است و این محصول به دلیل بهره وری مناسب از زمین، کسب درآمد کافی، ایجاد اشتغال مفید، ارزش غذایی به ویژه وجود ویتامین‌ها و عناصر غذایی مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و در سال‌های اخیر سطح زیر کشت آن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

آغاز کشت توت فرنگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.