«کیم جونگ اون» در اقدامی کم سابقه برای رئیس‌جمهور چین نامه تبریک فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در اقدامی کم سابقه برای «شی جین- پینگ»، رئیس جمهور چین، نامه تبریک ارسال و برای او در دور جدید رهبری حزب کمونیست چین آرزوی موفقیت های بزرگ کرد.

رهبر کره شمالی به ندرت شخصا نامه یا پیغامی برای دیگر سران سیاسی جهان ارسال می کند؛ اما تمایل وی برای حفظ رابطه دوستانه با پکن و توسعه همکاری های تجاری با چین موجب شد رفتاری دوستانه با «شی» که پس از «مائو زدانگ» قدرتمندترین رهبر تاریخ چین است، در پیش بگیرد.

پیونگ یانگ درحالی به پکن روی خوش نشان می دهد که مقامات چین از سوی آمریکا و جامعه بین الملل برای مقابله با آزمایش های موشکی و هسته‌ای کره شمالی تحت فشار فراوانی قرار دارد.

پایگاه خبری کره شمالی در بیانیه ای به شرح نکات درج شده در نامه «کیم جونگ اون» پرداخت و نوشت: در این نامه بر اعتقاد «کیم» نسبت به توسعه همکاری های دو کشور و اینکه هر دو باید در جهت منافع مردم در مسیر توسعه روابط قدم بردارند، تاکید شده است.

در بخش دیگری از نامه آمده  است: مردم چین در مسیر برپا کردن یک جامعه سوسیالیستی با نمادهای چینی در عصر حاضر، قرار گرفته اند.

چین تنها متحد منطقه ای کره شمالی است و میان دو کشور اغلب نامه های رسمی و ملاقات های دیپلماتیک فراوانی در جریان است؛ اما نامه های شخصی میان سران دو کشور تاکنون بسیار کم و انگشت شمار بوده اند. 90 درصد از معاملات تجاری کره شمالی از طریق چین انجام می شود. به دنبال انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی و تحریم این کشور از سوی شورای امنیت سازمان ملل، پکن اعلام کرد این تحریم ها را محترم می شمارد و واردات زغال سنگ، محصولات نساجی و غذاهای دریایی را از کره شمالی ممنوع اعلام و همچنین انتقال نفت از طریق کشتی به این کشور را متوقف کرد.

کارشناسان معتقدند هنوز برای نتیجه گیری در این مورد که روابط پیونگ یانگ و پکن مانند گذشته گرم و دوستانه شده، زود است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار