کالای قاچاق تقلبی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، با دستور مراجع قضایی در شیراز امحا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی خسروی مدیر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف و معدوم سازی کالای قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این راستا یک مرکز فروش و توزیع کالا‌های قاچاق تقلبی در سطح شیراز، تعطیل شد.

وی افزود: این دارو‌ها و مکمل‌های ورزشی تقلبی، از چندین انبار توزیع و پخش با حمایت دادگستری استان فارس، داداگاه انقلاب و با همکاری نیروی انتظامی به ویژه پلیس مواد مخدر، کشف و جمع آوری شد.

خسروی ادامه داد: دارو‌های کشف شده، شامل دارو‌های مربوط به سقط جنین، مخدر و محرک‌های مغزی، مکمل‌های چاقی و لاغری و دارو‌های جنسی بوده است که بیشتر آن‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی به صورت تقلبی تهیه و در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای کاهش میزان دارو‌های تقلبی، اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت محصولات سلامت محور است که بر اساس آن روی داروها، برچسب اصالت نصب می‌شود، تا مردم با اطمینان بیشتری، دارو‌های دارای برچسب را از داروخانه‌ها تهیه و استفاده کنند.

خسروی، داروخانه‌ها را مکان رسمی برای تهیه دارو اعلام کرد و گفت: مردم فریب تبلیغات را نخورند و دارو‌های خود را تنها از منابع معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه کنند.

مدیر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در خصوص شکایات دارویی، تهیه و استفاده از هر گونه دارو‌ها ورزشی و رژیمی، با شماره تلفن‌های ۳۲۱۲۲۲۴۰ و ۱۴۹۰ تماس بگیرند.
انتهای پیام/ر

کشف و معدوم سازی کالای قاچاق در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار