اعتبار ۴ میلیاردی با سود چهار درصد برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد منوجان

اعطای وام ۵۰میلیونی به مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین صادقی فرماندار منوجان در جلسه شورای اشتغال شهرستان گفت : با اعتبار تخصیص یافته به کمیته بتوانیم بخشی از اشتغال مددجویان را مرتفع کنیم .

وی افزود : از مباحث اصلی و نخستین آسیبی نبود شغل پابدار می باشد و مددجو پس از زندانی شدن وارد می‌شود بحث مالی آن است که در صورت زندانی شدن اگر حقوقی دریافت می‌کرده قطع می‌شود و خانواده این زندانی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شود.

 میثم شیروانی در جلسه شورای اشتغال با اشاره به مشکلات زندانیان گفت: اینکه 110 زندانی رای باز در منوجان وجود دارد، گفت: هدف از باز کار کردن 110 زندانی ایجاد اشتغال مولد برای آنها است که بتوانند درآمدی برای خود داشته باشند اما تاکنون نتوانسته‌ایم به خواسته اصلی‌مان برسیم.

 شیروانی بیان کرد : هدف اصلی در زمینه کسب درآمد زندانیان این است که بتوانیم در زندان کارهای زودبازده از جمله کیف و چرم‌دوزی و .... را به زندانیان آموزش دهیم.

 وی ضمن قدردانی از شورا و شهردار اظهار کرد: با همکاری شورا و شهردار 11 نفر از زندانیان به امورات شهری مشغول شدند که جای خوشحالی است که بتوانیم به قشری که خواسته یا ناخواسته به زندان افتادند اعتماد کنیم.

 رئیس زندان منوجان با اشاره به اشتغال زندانیان افزود: توانسته‌ایم تمام زندانیان داخل زندان بسته را به اشتغال در زمینه صنایع دستی و آموزش حرفه صنایع دستی مشغول کنیم.

 وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اشتغال افراد داخل زندان بسته بیان داشت: مشکلات موجود در زمینه اشتغال زندانیان دربسته تجهیز و تهیه لوازم اولیه صنایع دستی است که خود زندانیان توان مالی و خرید این لوازم را ندارند.

 رئیس زندان منوجان با بیان اینکه فضایی برای کارگاه آموزشی در زندان وجود ندارد، تصریح کرد: به‌دنبال محلی برای ایجاد کارگاه آموزشی و آموزش حرفه برای زندانیان هستیم اما با این حال بحث اصلی بر می‌گردد به زندانیان رای باز که باید توجه بیشتری در زمینه کسب درآمد برای آنها شود.

 فرماندار منوجان اظهار داشت: 3 میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار با سود چهار درصد به کمیته امداد منوجان تخصیص داده شده است که می‌تواند به هر مددجو 50 میلیون تومان و غیرمددجو وام 20 میلیون تومانی پرداخت کند.

 حسین صادقی با بیان اینکه وام‌ها برای طرح برقی‌کردن موتور پمپ‌های کشاورزی است، ادامه داد: 20 میلیون تومان وام‌های پرداختی از محل اعتبارات صندوق توسعه و 30 میلیون تومان از منابع داخلی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مددجویان کمیته امدادمنوجان با دریافت این وام مستمری آنها قطع می‌شد، تعداد کثیری از مددجویان برای دریافت وام مراجعه نکردند.

صادقی اظهار کرد: اعتباراتی در زمینه توسعه روستایی تا 3 هفته آینده به شهرستان منوجان ابلاغ می‌شود که از این اعتبارات نیز می‌توان به زندانیان رای باز و جویای کار وام پرداخت کرد.

انتهای پیام /ح

سقف وام های پرداختی کمیته امداد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار