بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس آذربایجان شرقی نیز برگزار شد.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طاهر علمیمعاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت : 80 هزار دانش آموز استان کاندیدای عضویت در شوراهای دانش آموزی بودند.

وی افزود : از 8 هزار مدرسه استان، پنج هزار و 200 مدرسه استان حائز شرایط برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی بودند.


به گفته وی، مسئولیت پذیری، تمرین مشارکت جویی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس، توسعه و تقویت فعالیت های گروهی، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، ارتباط صمیمی، صحیح و مستقیم دوسویه بین اولیا و دانش آموزان، تحکیم و تعمیق ارزشها و باورهای دینی و توجه عملی به مطالبات و خواسته های دانش آموزان از اهداف کلی این انتخابات است.


وی تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی هر مدرسه را بین 5 تا 9 نفر اعلام و پیش بینی کرد حدود 35 هزار دانش آموز در استان به عضویت این شوراها در آیند.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی از ارکان مهم مدرسه است، افزود: مشارکت در فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی و ارائه پیشنهاد به شورای مدرسه، همکاری با مسئولین مدرسه در فعال سازی تشکل های دانش آموزی از قبیل بسیج دانش آموزی – انجمن اسلامی و تشکل های دانش آموزی وهمکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبتهای گوناگون از جمله وظایف شوراهای دانش آموزی است.

انتهای پیام/خ

انتخابات شوراهای دانش آموزی آذربایجان شرقی برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.