کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد اگر مشکلات در کار برگزاری انتخابات به گونۀ الکترونیکی حل نشوند، ناگزیر انتخابات سال آینده را با استفاده از برگه‌هایی رای‌دهی برگزار می نمایند.

احتمال استفاده از برگه رای دهی در انتخابات سال آینده افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد اگر مشکلات در کار برگزاری انتخابات به گونۀ الکترونیکی حل نشوند، ناگزیر انتخابات سال آینده را با استفاده از برگه‌هایی رای‌دهی برگزار می نمایند. 

یک عضو این کمیسیون گفت که یک گروه فنی را برای بررسی برگزاری انتخابات با به کار‌گیری از برگه‌های رای‌دهی، ایجاد کرده‌اند. 

کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد که در حال آمادگی برای برگزاری انتخابات مانند سال‌های گذشته و با استفاده از برگه‌های رای هستند.

در همین حال، سازمان ملل متحد بر برگذاری انتخابات شفاف در افغانستان تاکید کرده و می‌گوید: سازمان ملل انتخابات افغانستان را پشتیبانی می‌کند.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت: «این یک امر ضروری است که شهروندان کشور به روند انتخابات اعتماد داشته باشند. رای شما باید در نظر گرفته شود. اجازه دهید تا به شما اطمینان دهم که ملل متحد به انجام آنچه در توان دارد برای حمایت از برگزاری انتخابات شفاف و معتبر، متعهد می‌باشد.»

حدود دو ماه است که کمیسیون مستقل انتخابات برای چگونگی بهره‌برداری از فناوری‌های الکترونیکی برای تهیه فهرست رای دهندگان و گزینش یک شرکت برای عملی ساختن این روند کار می‌کند، اما تا کنون نتوانسته است آمادگی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات را روی دست بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار