رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندا گفت:هیچ نشانه‌ای مبنی بر اختلاف میان معاون اول و رئیس جمهور مشاهده نشده است.

نمادهای باستانی کشورنباید ابزاری برای سوء استفاده قرار بگیردسجاد سالک رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر اختلاف میان جهانگیری و روحانی اظهار کرد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اختلاف میان معاون اول و رئیس جمهور مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد که بدنه اصلاح طلبان و حامیان دولت یازدهم انتظار دارند که اسحاق جهانگیری نقش پررنگ‌تری در دولت داشته باشد و دامنه اختیارات وی افزایش پیدا کند چرا که در چهار سال گذشته ما شاهد یکی از موفق‌ترین ائتلاف‌های سیاسی پس از انقلاب بوده‌ایم و این امر همچنان پابرجاست.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان کرد: این ائتلاف کماکان ادامه دارد و در سطوح عالی و میان سران اصلاحات و اعتدال گرا بر ادامه ائتلاف تأکید وجود دارد و هرگونه اختلاف میان این دو جریان نیز تکذیب شده است.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان انتظار داشتند که افراد با رویکرد تحول طلبانه ای پا به میدان بگذارند که برای تحقق اهداف اصلاحی تلاش کنند. اما همچنان با پیشنهاد گزینه وزارت علوم و اصرار بر انتصاب مدیران بازنشسته شاهد این هستیم که احتیاط و محافظه کاری بر هر رویکردی تقدم دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان گفت: جهانگیری بال اصلاح طلبی دولت محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که جایگاه پررنگ‌تری در دولت داشته باشد اما وقتی اصلاح طلبان می‌بینند که جایگاه این بال در دولت دوم تقویت نشده به صورت طبیعی گلایه هایی در میان گروه های اصلاح طلب به وجود می آید.

سالک تصریح کرد: به هرحال رئیس جمهور باید در نظر داشته باشد آقای جهانگیری تنها مدیری توانمند یا یک مسئول اجرایی محسوب نمی شود بلکه نماد بال اصلاح طلبی کابینه و یکی از ارکان ائتلاف اصلاحات - اعتدال بوده و حتی اگر خودش با هر سطح مسئولیت و اختیاری مشکلی نداشته باشد اما این اتفاق از سوی بدنه گسترده حامیان اصلاح طلب قابل پذیرش نبوده، لذا از روحانی انتظار می‌رود که به خواست بدنه حامیان خود توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: طرح چنین مباحثاتی در فضای احزاب و گروه های سیاسی به معنی وجود شکاف در دولت نیست و اساسا در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از اختلاف میان جهانگیری و روحانی وجود ندارد نمی‌توانیم بر اساس برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و بدون هیچ ادله‌ای در این باره اظهارنظر کنیم.

عملکرد واعظی و نوبخت دخالت تلقی نمی‌شود

سالک با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر دخالت‌های واعظی و نوبخت که موجب اعتراض اصلاح طلبان شده، تصریح کرد: نوبخت و واعظی هرکدام وظایف مخصوص به خود را دارند و عملکرد‌ آنها در حوزه‌های مختلف به معنای دخالت تلقی نمی‌شود لذا نباید از این مسئله غافل شد که دامنه اختیارات مسئولیت‌هایی مانند رئیس دفتر، معاون اول و مشاوران رئیس جمهور توسط رئیس دولت تعیین می‌شود و ممکن است که در یک دولت رئیس جمهور تصمیم بگیرد که بیشترین اختیار را به رئیس دفتر و یا مشاوران ارشد خود واگذار کند.

معاون سیاسی دبیرکل حزب ندای ایرانیان تأکید کرد:‌ این امر را در دولت نهم و دهم نیز شاهد بودیم و رئیس جمهور وقت ابتدا قصد داشت بیشترین اختیارات را به شخصی که برای تصدی معاون اول در نظر گرفته بود واگذار کند اما پس از آنکه وی نتوانست به عنوان معاون اول در کابینه دولت قرار بگیرد همان اختیارات را در حوزه دیگری به او واگذار کرد. اکنون هم مسئولیت افزایش یا کاهش اختیارات حلقه اول تصمیم گیران دولت، مستقیم با شخص رییس جمهور است.

اماو اگرهای عارف به دلیل کم توجهی به جریان اصلاحات است 

وی با اشاره به برخی مخالفت ها با ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان تاکید کرد: ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان یکی از موفق‌ترین ائتلاف‌های سیاسی پس از انقلاب است و در صورتی که طرفین به الزامات و چارچوب‌های تعیین شده پایبند بمانند این ائتلاف ادامه خواهد یافت.

سالک ادامه داد: اگر می‌بینیم که برخی چهره‌های اصلاح طلب مانند محمدرضا عارف اما و اگرهایی را در این باب مطرح می‌کند به این دلیل است که به حق احساس می‌کنند در ماه‌های اخیر اصلاح طلبان آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند اما این یک روی سکه است و اشخاصی مانند بهزاد نبوی به ادامه این ائتلاف بدون هیچ مطالبه ای تأکید دارند و در مجموع با وجود برخی نارضایتی‌ها در صورت رعایت الزامات، هیچ مانعی برای ادامه این همگرایی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار