قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: مواضع ما در همه زمینه‌ها با ایران یکسان است و تا شکست کامل صهیونیست‌ها راه‌مان را ادامه خواهیم داد.

مواضع سوریه در همه زمینه ها با ایران یکسان است/ ترکیه مصوبات اجلاس آستانه را محترم بشماردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیصل المقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه دیدار با علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با حضور در ایران احساس می‌کنیم که به نوعی در خانه دوم خودمان هستیم.

فیصل المقداد تصریح کرد:‌ بنده در این دیدار به طور خلاصه دستاوردهایی که ارتش سوریه و هم پیمانانمان آ‌نان به دست آورده‌اند بیان کردم لذا این دستاوردها نتیجه حمایت گسترده برادران ما در جمهوری اسلامی ایران است که با فداکاری‌های بسیاری در جهت دفاع از حیثیت و ناموس ایران و سوریه کوشیده‌اند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه بیان کرد:‌ اگر حمایت آمریکا از داعش و دیگر گروه های تروریستی نبود ما خیلی زودتر آنها را از بین برده بودیم.

وی ادامه داد: ما اعلام می‌کنیم که در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و در جهت مقابله با اقدامات و مواضعی که دولت ترامپ در پیش گرفته و همچنین تدابیری که در جهت از بین بردن برجام و احترام نگذاشتن به قرارداد و تعهدات خود و بی‌احترامی به سازمان‌های بین المللی و کشورهای 1+5  خواهیم ایستاد.

مقداد تأکید کرد: ما گفته‌ایم که موضع ما با مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حوادثی که در شمال عراق رخ داده یکسان است و از تمام اقداماتی که ایران و عراق انجام می‌دهند حمایت می کنیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: ما از هر موضع جمهوری اسلامی در رویارویی با سیاست‌های آمریکا حمایت خواهیم کرد و با آنچه که در شمال عراق افتاده مخالفیم و به طور قطع در ایجاد یکپارچگی و دولت قانونی عراق و سوریه مبارزه می‌کنیم؛ هر نتیجه‌ای که این موضع داشته باشد به هرحال ما در کنار عراق هستیم.

وی ادامه داد: ما با اقدامات ترکیه در ادلب مخالفیم و خواستار خروج ارتش ترکیه از این منطقه و خاک سوریه هستیم و امیدواریم که ترکیه حاکمیت سوریه را به رسمیت بشناسد و همچنین قطع نامه و مصوبات اجلاس آستانه را محترم بشمارد.

مقداد در پایان خاطرنشان کرد: از آقای ولایتی بابت این دیدار قدردانی می‌کنم و اعلام می‌دارم که مواضع ما در همه زمینه‌ها با ایران یکسان است، همچنین محور مقاومت به پیروزی می‌رسد و ما تا زمانی که شکست صهیونیست‌ها میسر نشود راه‌مان را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

مواضع یکسان سوریه با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار