رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت تمامی مسائل زیست‌محیطی در اجرای طرح ملی انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور ضروری است.

‌‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،به نقل از ایسنا حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح انتقال آب خلیج‌فارس نباید به اکوسیستم آن لطمه بزند.

وی گفت: در قرارداد منعقدشده فی‌مابین طرفین در این خصوص به‌صراحت آمده است که باید 30 درصد از میزان آبی که شیرین می‌شود، به استان هرمزگان داده شود..
‌ رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیرامون جزییات طرح ملی انتقال آب خلیج‌فارس از بندرعباس به صنایع جنوب شرق کشور، افزود: پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور که مرحله نخست آن برای گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و اردکان و چادرملو یزد اجرا می‌شود با توجه به نیاز کشور به آب شیرین و انتقال از خلیج‌فارس است.
وی با بیان اینکه این پروژه در زمان استانداری بنده در هرمزگان در حال انجام بود، تصریح کرد: در مواجه با این درخواست دولت آن زمان با دو شرط این طرح را پذیرفتم.
هاشمی تختی ادامه داد: شرط اول این بود که یک مرجع رسمی و قانونی این اطمینان خاطر را بدهد که شیرین سازی یک‌میلیون مترمکعب آب خلیج‌فارس، خللی به دریا و آبزیان وارد نمی‌کند و باید در این خصوص نگرانی وجود نداشته باشد و مشکل زیست‌محیطی در این راستا ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: شرط دوم این بود که حداقل 30 درصد از میزان آبی که شیرین می‌شود به استان هرمزگان داده شود که با این دو شرط اجرای این پروژه میان استانداری هرمزگان، استانداری کرمان و وزارت نیرو امضا شد.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه من پای اینچنین قراردادی امضا کردم، عنوان کرد: در حال حاضر لازم است استاندار هرمزگان و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط سازوکار آن را از قبیل مخزن، محل پمپ و لوله انتقال آن را فراهم و مشخص کنند تا در زمان انجام به یاد عدم پیش‌بینی تمامی لوازم و امکانات جهت تحقق این مهم در استان هرمزگان نیفتند.
هاشمی تختی در پایان گفت: در قرارداد به‌صراحت آمده است که باید 30 درصد از میزان آبی که شیرین می‌شود به استان هرمزگان داده شود.
انتهای پیام/ر

تاکید رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر حفظ اکوسیستم در طرح انتقال آب خلیج فارس

منبع خبر: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.