در کارگاه آموزشی تغذیه درختان پسته زرند نحوه و مقدار استفاده از کود‌های دامی و شیمیایی در باغات، آفات وبیماری‌های پسته و طغیان پسیل پسته در باغات منطقه بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، کارگاه آموزشی تغذیه درختان پسته و دفع آفات پسته پس از برداشت محصول پسته باهمکاری مرکزجهاد کشاورزی بخش یزدان آباد وکانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان زرند برگزار شد.

این کارگاه با حضور امام جمعه بخش یزدان آباد، فرماندار شهرستان زرند، بخشدار یزدان آباد، فرمانده سپاه زرند، رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان، مدیریت حفظ نباتات سازمان استان، کارشناسان وناظرین کشاورزی شهرستان و کشاورزان بخش یزدان آباد در یزدان آباد شهرستان زرند انجام و حضار با نتایج تحقیقات مرکز تحقیقات کشاورزی استان آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به اینکه این کارگاه جهت باغداران پیشرو و مدد کاران ترویجی بخش یزدان آباد برگزار شد، ابراز امیدواری نمود تا با برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی در همه مناطق وآموزش‌های لازم به باغداران در آینده شاهد رونق بیش از پیش کشاورزی در این شهرستان باشیم.

در این نشست فرماندار شهرستان زرند ضمن تاکید برای برگزاری چنین کارگاه‌هایی به کشاورزان توصیه نمودکه از روش‌های نوین آبیاری مخصوصا روش آبیاری زیر سطحی کم فشار که از دو سال قبل در شهرستان آغاز شده، استفاده نموده و این طرح‌ها دارای اعتبارات بلا عوض می‌باشند.

در این کارگاه آموزشی در رابطه با تغذیه باغات پسته و نحوه و مقدار استفاده از کود‌های دامی و شیمیایی در باغات، آفات وبیماری‌های پسته و طغیان پسیل پسته در باغات منطقه و ریزش برگ درختان و افزایش پوکی محصول توضیحات لازم ارائه شد.

کشاورزان و باغداران بایستی فقط به توصیه‌های کارشناسان مورد اعتماد عمل نموده و از سمپاشی‌های غیر ضروری و بی مورد پرهیز نمایند.

انتهای پیام/ی

کارگاه آموزشی مقابله با افت پسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.