آیت الله نوری همدانی گفت:در کتب فقهی نیز اشاره‌ای فقط به حقوق مسلمانان نسبت به یکدیگر شده است درحالی‌که در دنیای کنونی سلطه گران ملت‌های مسلمان را به نام حقوق بشر می‌کوبند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جلسه در خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه در نهج‌البلاغه به سه مسئله اهمیت فراوانی داده‌ شده است، اظهار داشت: نبود ظلم، جهل و فقر سه مسئله‌ای است که بسیار به آن اهمیت داده‌شده است.

وی افزود: در هر جامعه‌ای که این سه وجود داشته باشند مسئولان در مورد آن کوتاهی کرده‌اند اما اگر در جامعه‌ای این سه وجود نداشته باشد آن جامعه شکوفا و پیشرفته است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر مبارزه با ظالم گفت: امام علی(ع) در خطبه 215 نهج‌البلاغه می‌فرمایند قسم به خداوند اگر هفت‌اقلیم روی زمین را به من بدهند که از دهان مورچه‌ای پوست جویی را بگیرم این کار را نخواهم کرد.

آیت‌الله نوری همدانی تقسیم‌بندی اقلیم‌ها به قاره‌های مختلف در عصر حاضر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آیت‌الله مطهری در کتابی که راجع به نهج‌البلاغه نوشته‌اند، می‌گویند در اصفهان در حجره آقای شیرازی بودیم که این فرد نهج‌البلاغه را به‌خوبی درس می‌داد، در درس‌های ایشان فهمیدیم که هر علمی استاد می‌خواهد و نهج‌البلاغه نیز استاد برای تفسیرش می‌خواهد.

وی با بیان اهمیت حقوق انسان‌ها بر یکدیگر در عصر کنونی گفت: در کتب فقهی نیز اشاره‌ای فقط به حقوق مسلمانان نسبت به یکدیگر شده است درحالی‌که در دنیای کنونی سلطه گران ملت‌های مسلمان را به نام حقوق بشر می‌کوبند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مسئله میانمار را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید در برابر سلطه گران و ظالمان جهان ایستاد چرا که ایران را متهم به رعایت نکردن حقوق بشر می‌کنند در حالی‌که خودشان جریان میانمار را به وجود آورده‌اند بنابراین ما نیازمند به یادگیری حقوق بشر داریم.

انتهای پیام/ح

جهان اسلام باید در برابر سلطه گران و ظالمان جهان ایستادگی کند/تأکید بر مبارزه با ظالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار