رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور از ثبت گونه های ارزشمند برای اولین بار در منطقه حفاظت شده رئیسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد مهدی نوربخش گفت: پس از ماه ها بررسی آثار و نمایه های حیات وحش در این منطقه حفاظت شده ، آثار و شواهدی از حضور گونه ارزشمند کاراکال در منطقه بدست آمد .


وی افزود : با نصب دوربین های تله ای در نقاط حساس این منطقه و طعمه گذاری تصاویری از گونه های حیات وحش شامل کاراکال با نام علمی caracal و سمور سنگی با نام علمی martes foina برای اولین بار در این منطقه حفاظت شده ثبت شد.

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور افزود: گرچه گونه ارزشمند کاراکال قبلا در این منطقه توسط محیط بانان مشاهده شده بود ولی مستند سازی حضور این گونه در این منطقه تا کنون انجام نشده بود .

نوربخش گفت : کاراکال جزء گونه های ارزشمند و زیبای حیات وحش ایران محسوب می شود که گوش های بلند و مثلثی شکل با دسته ای از موهای سیاه مشخصه این گربه سان زیبا بوده و دردشت ها و تپه ماهور های مناطق بیابانی و استپی با پوشش گیاهی مناسب زیست می کند .

وی افزود: کاراکال اغلب شبگرد است و اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری دارد .این گونه به صورت انفرادی زندگی کرده و قلمرو وسیعی دارد و در شکاف سنگ ها و حفره های طبیعی لانه می سازد.

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: این گربه سان زیبا توان شکار پرندگان را در ارتفاع کم به خوبی داراست و از پستانداران کوچک همچون انواع موش تا پستانداران بزرگتر مثل خرگوش ؛ آهو و جبیر و پرندگانی همچون کبک تیهو و باقرقره تغذیه میکند.

وی سمور سنگی را از خانواده راسو ها برشمرد و گفتن این گونه در سنگلاخ ها؛ ارتفاعات و کوهستان زیست کرده و گونه ای گوشتخواراست.
 
انتهای پیام//ف.ج

 مستند سازی گونه های ارزشمند در منطقه حفاظت شده رئیسی نیشابور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.