مهاجم انتحاری که قصد حمله به یکی از مراسم‌های عزاداری عاشورای حسینی در بامیان را داشت، قبل از انجام حمله خود را به پولیس تسلیم کرده است.

مهاجم انتحاری در بامیان خود را به پلیس معرفی کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مهاجم انتحاری که قصد حمله به یکی از مراسم‌های عزاداری عاشورای حسینی در بامیان را داشت، قبل از انجام حمله خود را به پلیس تسلیم کرده است.

دفتر والی بامیان اعلام کرد این فرد نورالله نام دارد و از ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان وارد بامیان شده است.

در خبرنامه دفتر مقام ولایت بامیان آمده: "این شخص با هدف انتحار در ایام مراسم های ماه محرم، از سوی طالبان فرستاده شده بود که بر اثر سعی و تلاش ریاست امنیت ملی بامیان و همکاری اعضای خانواده و بستگانش، منصرف شد و با اظهار پشیمانی به پروسه‌ صلح پیوست".

نورالله اعتراف کرده است که شش سال است که با گروه طالبان همکاری داشته و در این اواخر برای شش ماه در پاکستان، برای عملیات انتحاری تحت آموزش بوده است.

فرد بازداشت شده بیان داشته که از پاکستان، از طریق تگاب نجراب، وارد ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان شده است، اما بر اثر صحبت‌های اعضای خانواده و بستگانش از انجام عملیات انتحاری منصرف شده و به پروسه‌ صلح پیوسته است.

گفتنی است که بامیان یکی از امن‌ترین ولایت‌های افغانستان است و این ولایت در 16 سال گذشته شاهد کمترین رویدادهای امنیتی بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.