برای نخستین بار در هرمزگان بوستان آبخیز در منطقه هماگ شهرستان بندرعباس ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،بوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: برای نخستین بار در استان بوستان آبخیز در حوزه پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز منطقه هماگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.

وی افزود: این بوستان با هدف بهره گیری از ظرفیت های حوزه آبخیز سراب جاماش برای توسعه طبیعت گردی و بهبود معیشت جوامع محلی ساخته می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ساخت این بوستان با تراس بندی، ایجاد آبشار مصنوعی و منظر آبی توام با درختکاری و توسعه فضای سبز در سطح 10 هکتار با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از جوامع محلی، در دست بررسی است.

حسین پور افزود: این منطقه واقع در ارتفاعات کوه هماگ به عنوان بام استان با آب و هوای مناسب در شمال بندرعباس در محدوده حوزه پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز استان دارای ظرفیت های اکوتوریسم و بوم گردشگری است که می تواند نقش بسزایی در توسعه منطقه، افزایش درآمدزایی، توانمندسازی جوامع محلی و صیانت از منابع طبیعی ایفا کند.

حوزه آبخیز پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز هرمزگان بخشی از بزرگ حوزه آبخیز شمیل – جاماش با کد تماب 2814 است که تحت عنوان حوزه سراب جاماش در تقسیم بندی رده هفت تماب شامل 4 زیرحوزه بنام هماگ، فورخورج – ماشاری، کلوچان و آغاسین با مساحت 69689 هکتار و جمعیتی بالغ بر 38000 نفر در 65 پارچه آبادی در شهرستان بندرعباس قرار دارد.

انتهای پیام/ز

ساخت بوستان آبخیز در منطقه هماگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار