رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت : این دانشگاه از نظر رتبه علمی در بین 800 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مدرس در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان 40 سال پرتلاش و پر افتخار را سپری کرده است، گفت: این دانشگاه در رتبه بندی تایمز همیشه جز 800 دانشگاه برتر بوده و رتبه 600 را در رتبه بندی شانگهای کسب کرده ایم.

وی ادامه داد: سه هزار و 800 نفر از دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و یک هزار و 300 نفر دانشجوی دکترا هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: دانشگاه با داشتن اراضی وسیع، نیروی انسانی توانمند و تجهیزات گسترده یکی از بهترین مجموعه های دانسگاهی یا شهر دانشگاهی در کشور است.

وی با بیان اینکه چنین فضایی در بسیاری از دانشگاه های کشور وجود ندارد، عنوان کرد: این دانشگاه به دلیل پایه ریزی بسیار خوب از ابتدا یک دانشگاه مکتب ساز و هویت ساز است، ما در حال حاضر تعداد زیادی دانشگاه در کشور داریم اما تعداد دانشگاه های هویت ساز زیاد نبوده و ما مدعی هستیم که دانشگاه صنعتی یکی از همین دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به وجود 50 هزار فارغ التحصیل این دانشگاه در طول این 40 سال، عنوان کرد: این دانشجویان اکنون در کشور و خارج از کشورمشغول فعالیت هستند.

مدرس با بیان اینکه بزرگ ترین و اولین پارک علمی و فناوری کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد: تصریح کرد: ایده پارک های علمی و فناوری از دانشگاه صنعتی اصفهان به سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ما هشت محور اصلی برای برنامه های اصلی دانشگاه بنا نهاده ایم، گفت: ایجاد فضای آرامش در دانشگاه، ایجاد اعتماد در بین مدیریت و اعضای دانشگاه، بهبود امنیت شغلی کارکنان، استفاده موثر از خرد جمعی، رعایت صداقت و پرهیز از شعار زدگی و رعایت اعتدال در همه امور از جمله موارد مطرح شده برای روح حاکم در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سیاست های کلی دانشگاه، تصریح کرد: 15 هدف را درابتدای ورود به دانشگاه مشخص کرده و آن ها را در طول این چهار سال پیگیری کرده ایم.

مدرس برنامه محوری با تاکید بر مشارکت همگانی را اولین هدف در دانشگاه دانست و گفت: برنامه ای می تواند در دانشگاه یک ضمانت اجرایی داشته باشد که خود دانشگاهیان در آن نقش داشته باشند.

تصویب طرح چشم انداز دانشگاه در افق 1404

وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان در افق 1404 به تصویب هیئت امنای دانشگاه و وزارت علوم رسیده است، گفت: تمام چشم اندازاها، اقدامات و موارد مورد نظر در این سند گنجانده شه و تمام کسانی که در عرصه مدیریت دانشگاه حضور خواهند داشت باید این برنامه را پیگیری کنند.

انتخاب تمام روسای دانشکده ها و گروه ها از طریق انتخابات

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان اینکه روسای دانشکده ها و گروه ها با انتخابات اعضای هیئت های علمی انتخاب می شوند، گفت: از سال 92 تمام روسای دانشکده ها انجام شد و پس از گذشت دوره سه ساله مجدد روسا را از طریق انتخابات انتخاب کردیم که 75 درصد روسای دانشکده ها بار دیگر انتخاب شدند.

مدرس با اشاره به وجود شوراهای صنفی دانشجوها، اساتید و کارکنان در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: یکی یگر از اهداف دانشگاه تاثیر گذاری بر حوزه های مدیریتی استان و وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه هایی که قرار است در وزارتخانه اجرا شود، پیش از ابلاغ به کشور در دانشگاه اجرا شده است، گفت: دانشگاه در مسائل و چالش های اساسی استان ورود پیدا کرده و بعنوان نمونه در بحث آب پروژه عظیمی با معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری داشته ایم و در بحث محیط زیست پروژه عظیمی با شهرداری به تصویب رسانده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حجم گسترده دانشگاه ها در کشور، گفت: تیم مدیریت دانشگاه به این نکته رسید که باید ارتباطی بین دانشگاه های بزرگ کشور ایجاد شود و لذا اجلاسی تحت عنوان اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور در سال 93 برگزار کرد که ازسال 94 که وزارت علوم سطح بندی دانشگاه ها را انجام داد.

به گفته وی، این 13 دانشگاه به عنوان دانشگاه های سطح یک مشخص شده و تحت همین عنوان اجلاس ادامه پیدا کرد و هر دوماه یک بار جلسات آن برگزار می شود.

مدرس تاکید بر کیفیت آموزش و بروز کردن رشته ها و آموزش ها را دیگر اهداف دانشگاه صنعتی دانست و عنوان کرد: دفتر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه با هدف رصد رشته ها، آموزش ها و بروز کردن دانشگاه ایجاد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تله دانش در دانشگاه، گفت: هر دانشجوی کارشناسی در طول دوره چهار ساله در این دانشگاه باید در شش کارگاه مهارتی نیز شرکت کند تا در کنار آموزش های آکادمیک، مهارت های عملی را نیز فرا بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان اینکه پهنای باند دانشگاه از سال 92 تا کنون چهار برابر شده است،تصریح کرد: حمایت ما از تزهای تسهیلات تکمیلی بیش از چهار برابر شده است.

مدرس با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات دانشگاه بروز نبوده اند، گفت: در طول این چهارسال ما هشت میلیارد از نمایشگاه تجیهزات ساخت داخل و حدود سه میلیارد تومان نیز تجهیزات آموزشی خریده ایم که در کل حدود 20 میلیارد تومان در طول این چهار سال تجهیزات خریده ایم و هنوز هم به تجهیزات جدید نیاز شدید داریم.

وی تاکید کرد: دانشگاه در سال 2016، یک هزار و 430 مقاله isi داشته است و سرانه تولید مقاله هیئت عملی نیز سه مقاله است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بااشاره به شکب گیری گروه مقابله با تخلفات پژوهشی در این دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون حدود دو هزار و 300 طرح صنعتی را با مکان های مختلف قرار بسته است.
مدرس ادامه داد: ما در طول سال های اخیر در برخی از حوزه ها کاهش طرح های پژوهشی داشتیم، اما طرح ها هدفمند شده و مبلغ طرخ ها رشد جهشی بسیار خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه یک طرح 65 میلیارد تومانی را با وزارت نفت بست، گفت: همین طرح ها را ما در حوزه آب و محیط زیست داریم که هدفمند شدن طرح های پژوهشی دانشگاه را نشان می دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به توسعه روابط بین الملل در دانشگاه، گفت: مهمان های خارجی در چهار سال اخیر 394 نفر بوده است.

وی با اشاره به پذیرش 118 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه، گفت: در چهارسال قبل 96 نفر بود.
مدرس با اشاره به تاسیس شعبه ای از داشنگاه صنعتی اصفهان در دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه، گفت: دانشکده مشترکی با این دانشگاه زدیم که به دلیل مشکلات اخیر این اقلیم موفق به جذب دانشجو نشدیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به ارتباط خوب دانشگاه صنعتی با دانشگاه های سوییس، تصریح کرد: مراکز علمی سویییس کم تر تحت تاثیر مسائل سیاسی بین الملل شکل می گیرند و حدود 11 نفر از هیئت های علمی ما به دانشگاه سوییس، برای فرصت های مطالعاتی رفته اند.

مدرس با اشاره به ایجاد فضای تضارب آرا و آزاداندیشی در دانشگاه، گفت: این اتفاق به خوبی در دانشگاه رخ داده، ما در این مدت چالشی نداشتیم و تمام جریان ها به خوبی آرا خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه رویکرد فرهنگی دانشگاه یک رویکرد عام است، عنوان کرد: این جنبه های عام فرهنگی در جنبه های مختلف دانشگاه پیگیری شده است و توجه دانشگاه به ناهنجاری های دانشگاه یک رویکرد ارشادی و تربیتی بوده و به دنبال رویکردهای پلیس و امنیتی نبوده ایم.

مدرس با اشاره به تشکیل کمیته شاد در معاونت آموزشی دانشگاه، گفت: کمیته ویژه ای تحت عنوان کمیته خوابگاه ها تشکیل شده و تعمیرات و تجهیزات خوابگاه ها تحولات جدی داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه تجهیزات رستوران های ما اصلا بروز نبود که این تجهیزات کاملا بروز شده است، گفت: کیفیت غذای ما اگرچه جای کار دارد، اما رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه فرایند جذب نیرو در دانشگاه به صورت فراخوانی شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل مجتمع کلاس های خوارزمی، دانشکده نساجی، شروع ساخت خوابگاه خواهران، نماسازی چهار دانشکده و تکمیل سردرب شمالی از جمله اقدام های عمرانی انجام شده در طول این چهار سال است.

وی با بیان اینکه حدود 70 میلیارد تومان کار عمرانی در طول چهارسال گذشته انجام شده است، گفت: بیش از نیمی از این بودجه ها در حوزه تعمیرات اساسی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: ما در حدود یک ماه پیش کلنگ خوابگاه خیریه امام جواد(ع) را بر زمین زدیم که 120 واحد خوابگاه را شامل می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: دانشگاه صنعتی بالغ بر 400 هکتار فضای سبز دارد که از بین رفتن آن اصلا به صلاح اصفهان و منطقه به سبب وجود صنایع بزرگ در کنار دانشگاه نیست.
وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه پسابی در دانشگاه ایجاد شده که برای آبیاری جنگل های دانشگاه از آن استفاده شده و از طریق ساخت استخری آب های کانال زاینده رود که در سال چند روز به ما تعلق می گیرد ذخیره می شود.

وی در رابطه با مشکلات دانشگاه با شهرداری خمینی شهر، گفت: دو صورتجلسه با شهرداری خمینی شهربه تصویب رسیده و از طریق منابعی که دولتی مشخص شد تمام عوارض ما به شهرداری این شهر پرداخت شد و تمام اراضی مورد اختلاف به توافق رسیدیم.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.