پیش بینی می‌شود امسال ۷۵۰ هکتار از زمین‌های شهرستان بابلسر توت فرنگی کشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر از آغاز کشت توت فرنگی در اراضی شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: معمولا هرساله تا پایان آذر ماه کاشت توت فرنگی در این شهرستان ادامه دارد.

وی افزود: توت فرنگی از محصولات مهمی است که در سطح این شهرستان بخصوص در منطقه بهنمیر کشت می‌شود و سالانه ۷ هزار تن محصول توت فرنگی در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شهرستان و شهر‌های دیگر می‌شود که درآمد بالایی در این منطقه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسرگفت: سال زراعی گذشته ۶۵۰ هکتار از اراضی زیرکشت توت فرنگی قرار گرفت که پیش بینی می‌شود امسال این سطح به ۷۵۰ هکتار افزایش یابد.

رزاقی افزود: بابلسر با دارا بودن اراضی مستعد، شرایط اقلیمی مطلوب و خاک حاصلخیز یکی از مراکز مهم کشت، پرورش و تولید توت فرنگی به شمار می‌رود و رتبه اول را در استان داراست.

وی گفت: توت فرنگی به دلیل بهره وری مناسب از زمین، کسب درآمد کافی، ایجاد اشتغال مفید، ارزش غذایی به ویژه وجود ویتامین‌ها و عناصر غذایی مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و در سال‌های اخیر سطح زیر کشت آن افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر افزود: ارقام مختلفی از توت فرنگی از جمله گیلاسی، دلندی، کاماراسو وسلوا در منطقه کشت می‌شود.

رزاقی گفت: کشاورزان با رعایت اصول بهزراعی وانتخاب رقم مناسب و نشاء سالم و مرغوب در کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد محصول اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

آغاز کشت توت فرنگی در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.